فرمانده سپاه البرز گفت: سواد رسانه‌ای لازمه مقابله با جنگ نرم است و باید بیش از این به آن توجه شود.
کد خبر: ۹۴۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 08 March 2021

به گزارش «تابناک البرز» سردار سید یوسف مولایی در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای استان البرز، اظهار کرد: برای اهل قلم و رسانه آرزوی توفیق دارم که در این چند سال تلاش کردند تا جشنواره بسیار ارزشمند ابوذر پا برجا بماند.

وی با بیان اینکه رسانه از قدیم بوده و هست و خواهد بود، تصریح کرد: از زمانیکه در غارها قلم و نوشتن نبود انسان‌ها از نقاشی در غارها به عنوان زبان استفاده می‌کردند و البته ابزار و شیب سرعت آن فرق می‌کند و در هر زمانی از یک روش برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: در دهه ۶۰ ما فاقد رسانه بودیم و چهار ابر رسانه دنیا مانند رویترز بودند که تمام اخبار و اطلاعات را مدیریت می‌کردند و امپراتوری رسانه در آن زمان معروف بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر در مقابل رسانه منفعل بود افراط گونه عمل کردیم و اگر مقابله کردیم که نباشد این هم تفریط است، چرا که نمی‌توان این موجود زنده مؤثر را نادیده گرفت و در اسلام این امر قابل قبول نیست‌.

سردار مولایی با بیان اینکه اصلی ترین کاری که می‌توانیم با رسانه داشته باشیم تعامل است، گفت: تعامل سازنده، درک متقابل و فهم مشترک با این موجود زنده و اثرگذار باید در نظر گرفته شود و در مقابل درک این موجود زنده باید سواد رسانه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: صحنه امروز جنگ دیگر جنگ سخت نیست و جنگ نرم و نیمه سخت است و در این دو جنگ گفتمان‌ها و روایت هاست. چرا که امروز تمام تلاش بر روی مفهوم تغییر ذائقه، ذهن، فکر، علایق و سلیقه هاست.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: در سال ۹۶ بعد از روی کارآمدن ترامپ، اولین کاری که انجام دادند جنگ روانی بود و اعلام کردند تا سال ۹۷ جمهوری اسلامی به چهل سالگی نباید برسد.

وی ادامه داد: آنها از طریق جنگ هیبریدی وارد عمل شدند و جنگ نرم، اطلاعاتی و روانی در این جنگ گنجانده شده بود و عملیات گسترده‌ای در سطح بین المللی، ملی و منطقه آغاز کردند و در رادیو، تلویزیون، شبکه‌های مجازی، توئیتر و.. مشاهده شد.

سردار مولایی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این جنگ سه هدف مردم، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح را دنبال می‌کردند، تصریح کرد: آنها با این روش می‌خواستند ایجاد اجماع بین المللی بر علیه جمهوری اسلامی، کاهش انگیزه مدیران و مردم و کاهش آستانه مقابله کردن ایجاد کنند.

وی بیان کرد: آنها عنوان کردند جمهوری اسلامی ایران برجام را پاره کرد، بنابراین اقتصادش دچار شکست می‌شود و مردم باید اقدام به حفظ سرمایه کنند و سکه و دلار بخرند و سکه ۵۰۰ هزار تومانی با این عملیات روانی به سه میلیون تومان رسید و در اثر جنگ روانی رسانه‌ای افزایش نیاز پیدا کردیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: در این میان از یک سلطان سکه ۳۶ هزار سکه کشف شد و بعد مردم را ترغیب کردند تا دلار بخرند. بنابراین وقتی تقاضا بالا برود با افزایش قیمت مواجه شدیم.

وی خاطر نشان کرد: دولت ۶۳ تن طلا را به بازار فرستاد اما جوابگو نیاز مردم نبود و با جنگ رسانه‌ای دشمن تقاضای کاذب بوجود آورده بود.

سردار مولایی با بیان اینکه رسانه در تمام عرصه‌ها نقش مؤثری دارد، متذکر شد: ما منفعل هستیم و این امر را انکار نمی‌کنیم. بسیج رسانه با تعامل مسئولان در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و.. کمک کنند تا بدون انفعال وارد صحنه شویم و لازمه آن یادگیری سواد رسانه است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار