ارتباط سازمان صمت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصلاح شود؛
امام جمعه شاهرود با انتقاد از رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان، گفت: این فروشگاه‌ها هیچ قرابتی با شهر نداشته و کسبه خُرد را نابود می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 07 March 2021

امام جمعه شاهرود در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان: آمریکا رو به افول و ملت ایران  روبه‌پیشرفت است - خبرگزاری حوزه

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس امینی صبح یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی فرماندهی انتظامی شهرستان با بیان اینکه مسئولان کشور از وزارت صمت و … دقیقاً برعکس اقتصاد مقاومتی اقدام کرده‌اند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کسبه خرده پای بومی شهرستان‌هایی همچون شاهرود را نابود کرده است، تاکید داشت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ ارتباطی به شهر ندارند و از تهران مدیریت می‌شوند در نتیجه در مناسبات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… شهرستان‌ها نیز جایگاهی ندارند.

او افزود: در رسوم قدیمی ما همیشه وقتی حادثه‌ای یا فوتی برای یک مغازه‌دار پیش می‌آمد دیگر کسبه به دیدار او می‌رفتند و از سوی دیگر کسبه خرده پا و سنتی ستون فقرات اقتصاد شهر را تشکیل می‌دادند که در تمام روزهای سال از عزا و عروسی به مردم خدمت رسانی می‌کردند اما امروز فروشگاه‌های زنجیره‌ای که هیچ قرابتی با زیست بوم ما ندارد، چه ارتباط و تعاملی با شهرستان شاهرود خواهند داشت؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به اینکه در مقوله کرونا تمام شهر پای کار آمده‌اند اما فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصلاً معلوم نیست به دست چه کسانی اداره می‌شود و اصلاً چه کسانی هستند، بیان کرد: توقع و انتظار ما این است که ارتباط این فروشگاه‌ها توسط صمت اصلاح شود.

امینی ابراز داشت: این کسبه شهر هستند که در تمام سال در کنار مردم و مسئولان حضور دارند، در مناسبت‌های مختلف به مردم خدمت می‌کنند، مبارزات انقلابی را پی بردند و بار اقتصاد شهر را به دوش کشیده‌اند لذا توقع مان از مجموعه شهرستان این است که مدیریتی در این حوزه صورت گیرد.

او با ابراز تأسف از اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند قارچ زاییده و تکثیر می‌شوند، ابراز داشت: باید کسبه و اقتصاد محلی و بومی شهرستان تقویت شوند و از سوی دیگر از اداره صمت می‌خواهیم تا از تخلفات فروشگاه‌ها اصلاً چشم پوشی نکند، متأسفانه در روزهایی که عرضه و تقاضا بر هم می‌خورد، تخلفات نیز بیشتر می‌شود اما توقع ما از مسئولان این است که با تخلف برخورد و کسبه رده پای محلی تقویت شوند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار