شهردار دامغان گفت: میانگین سرانه فضای سبز هر شهروند طبق استاندارد جهانی ۱۲ مترمربع است درحالی‌که در شهر دامغان، سرانه هر نفر به ۳۰ مترمربع می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 07 March 2021

شهردار: سرانه فضای سبز دامغان ۲.۵ برابر استاندارد جهانی است

 

به گزارش تابناک سمنان مسلم نصرتی  افزود: سرانه فضای سبز شامل پارک‌ها و مجموعه های تفریحی شهری است و فضای سبز معابر و بلوار ها را شامل نمی‌شود که طبق آمار، در حال حاضر ۱۹۰ هکتار از مساحت شهر دامغان را فضای سبز تشکیل می‌دهد. 

وی ادامه داد: در هفته منابع طبیعی امسال، تعداد ۱۵ هزار اصله نهال و انواع درختچه های زینتی در سطح پارک ها ،بوستان‌ها ،مسیرکمربندی و فضای شهری در حال کاشت است که شامل زیتون تلخ، توت، نارون و درختچه‌های گل رز است. 

نصرتی اظهار داشت: به صورت نمادین در دومین روز از هفته منابع طبیعی، ۳۳۰ اصله نهال زیتون در حدفاصل میدان کتاب تا میدان دانشجو دامغان با حضور عوامل شهرداری و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان غرس شد. 

وی تصریح کرد: همه‌ساله به دلیل بروز آفت، خشک شدن، جابجایی‌ها و گسترش و حفظ فضای سبز، بین ۱۰ الی ۲۲ هزار اصله نهال در مناطق مختلف شهر کاشته می‌شود. 

نصرتی به دغدغه مردم مبنی بر قطع برخی درختان در شهر اشاره کرد و گفت: باتوجه به اجرای طرح‌های مختلف شهری و تعریض خیابان‌ها که در مسیر آن درخت قرار دارد، موضوع در کمیسیون ماده هفت خدمات شهری مطرح و در صورت ضرورت جابه‌جایی و قطع درخت، این اقدام انجام و برای جبران آن در فضایی جدید، درخت و فضای سبز شهری ایجاد می‌شود. 

شهردار دامغان گفت: مسکن مهر به‌عنوان شهرک جدید متصل به شهر نیز به صورت ویژه در هفته منابع طبیعی امسال نهال‌کاری و فضای سبز در معابر آن ایجاد می‌شود.

این شهرستان با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان قرار دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار