معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در شاهرود مشاهده نشده است، گفت: شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 07 March 2021
 
کرونای انگلیسی در شاهرود مشاهده نشده است/ شرایط همچنان شکننده

 

به گزارش خبرنگار مهر، احسان بینش صبح یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی فرماندهی انتظامی شهرستان، با بیان اینکه موج سوم بیماری کرونا در آبان ماه وارد شهرستان‌های شاهرود و میامی شد و تعداد بیماران بستری را تا ۲۹۳ نفر نیز افزایش داد، تاکید کرد: در این موج روزانه تعداد بستری نیز به ۵۰ نفر رسیده بود اما با همکاری مردم و همکاران و اجرای طرح‌هایی مانند قرارگاه شهید سلیمانی در کنار افزایش تست‌ها، خوشبختانه توانستیم در زمره شهرستان‌هایی باشیم که به سرعت به وضعیت زرد بازگشتیم اما مجدداً با بازگشایی‌ها، مراسم، بازگشایی تالارها و.... که دستور ستاد کرونا نیز بود و ما راغب به آن نبودیم، مجدداً شیوع کرونا ارتقا و شاهرود در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

وی افزود: نظارت بر پروتکل‌ها و نامه نگاری با دادستانی و فرمانداری توانست قدری شرایط را بهبود ببخشد اما در روستاها به دلیل برگزاری مراسم در خانه‌ها و تجمعات متأسفانه پیک کوچکی از کرونا در اوایل بهمن ماه شاهد بودیم که تعداد بیماران بستری را از ۳۷ مورد به ۸۰ مورد افزایش داد در این مرحله نیز با تست گیری، شناسایی و رهگیری و قرنطینه افراد کویید ۱۹ توانستیم شرایط را به خوبی مدیریت کنیم.

شاهرود همچنان در وضعیت نارنجی

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین ادامه داد: در ابتدای اسفندماه نیز شرایط کرونایی کمی دارای رشد بود که در روزهای میانی اسفند ماه با مدیریت این وضعیت خوشبختانه شرایط به مرحله ثبات بازگشته و هم اکنون شاهرود در وضعیت بهتری قرار دارد و این موضوع را طی نامه‌ای به ستاد کرونا اعلام کرده‌ایم ولی شاهرود همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

بینش با اشاره به کاهش فوتی‌های کرونا در شاهرود و میامی، بیان کرد: هم اکنون هر دو الی سه روز یک فوتی کرونا در شاهرود ثبت می‌شود که نشان دهنده کاهش است همچنین باید گفت در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود موضوع مرگ و میر بیماران کرونایی چندان به صورت حاد، مطرح نیست در زمینه بیماری کرونای انگلیسی که بیان می‌شود بیماران را به سرعت به سمت مرگ می‌کشاند خوشبختانه باید اعلام کرد ما هیچ گونه از این دست موارد را نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هشت بیمار مشکوک به بیماری کرونای انگلیسی در شاهرود نمونه‌گیری شدند، بیان کرد: تست‌های این افراد خوشبختانه منفی شده است بنابراین شرایطمان در بیماری کرونا چندان بد نیست هرچند شکننده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه هنوز دستورالعملی برای سفرهای نوروزی برای دانشگاه ارسال نشده اما هر میزان سفرها محدودتر باشد قطعاً بهتر است، تاکید کرد: حضور در مراکز تجمعی اصلاً صلاح نیست و می‌تواند به شیوع بیماری کرونا منجر شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار