رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به ثبات نسبی ایجاد شده در ابتلای مردم این استان به بیماری کرونا نسب به هفته‌های اخیر گفت: وضعیت شیوع کرونا در سمنان شکننده است و مردم باید همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۴۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 07 March 2021

وضعیت شیوع کرونا در سمنان شکننده است؛ رعایت مردم تنها راه پیشگیری از موج چهارم

 

به گزارش تابناک سمنان نوید دانایی اظهار داشت: پس از یک افزایش نسبی در تعداد مبتلایان قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان به ثباتی نسبی رسیده است.

وی افزود: در چند روز اخیر تعداد مبتلایان قطعی بستری در بیمارستان‌های مرکز و غرب استان سمنان که به بیش از 20 نفر در هر روز رسیده بود به ثباتی نسبی رسیده و به هشت نفر در هر روز کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: اما مردم باید توجه داشته باشند که این ثبات ایجاد شده بسیار شکننده بوده و یک رفتار نادرست بهداشتی می‌تواند منجر به خیز چهارم شیوع کووید 19 در استان سمنان شود.

دانایی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه تصریح کرد: با اجرای این طرح و بیماریابی فعال که به صورت جدی در سراسر استان سمنان انجام می‌شود؛ بیماران با علامت و بدون علامت مبتلا به کرونا در شهرهای مرکزی و غربی این استان به صورت فعالانه شناسایی شده و این مهم در مهار نسبی بیماری کرونا در استان سمنان بسیار مؤثر بود.

وی با انتقاد از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 6 شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: رفتار ویروس کرونا به طور معکوس به رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی بستگی داشته و هر چه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان سمنان کاهش یابد؛ شیوع کرونا در این استان افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان عنوان کرد: متأسفانه حتی با وجود ممنوعیت تردد شبانه در شهرستان‌های بزرگ استان سمنان، همچنان شاهد حضور پررنگ مردم در معابر عمومی در ساعات پایانی شب هستیم و این مهم علامت خوبی در زمینه کنترل پاندمی کرونا نیست.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار