پیروز حناچی با تقدیم لایحه ای به شورای شهر، خواستار اصلاح بخشی از بودجه سال ۹۹ در راستای ایجاد انعطاف پذیری و افزایش شفافیت شد.
کد خبر: ۹۴۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 07 March 2021

 

پیروز حناچی روز یکشنبه در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران یکی از خصیصه های بودجه سال ۹۹ را افزایش شفافیت اعلام کرد و از سپری شدن سالی دشوار با توجه به وجود شرایط خاص اقتصادی از جمله تحریم و کرونا طی سال جاری خبر داد.

وی افزود: در شهرداری تهران با چالش های اساسی مواجه هستیم با این وجود شهرداری طی یک سال گذشته توانست خدمات شهری را به شکل مناسبی به شهروندان ارائه کند.

حناچی اظهارداشت: اصلاحیه تقدیم شده در راستای ایجاد انعطاف پذیری در بودجه سال ۹۹ تنظیم شده که مشتمل بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار تهران گفت: بخش نخست این اصلاحیه هزینه ای به مبلغ ۹۴۸ میلیارد تومان، بخش دیگر مربوط به اصلاحات تملک دارایی و سرمایه ای به مبلغ ۹۶۸ میلیارد تومان، تملک دارایی به میزان ۱۲۷ میلیارد تومان و بخشی هزینه ای برای پرداخت جبران خدمت نیروی انسانی از جمله کادر سازمان اتوبوسرانی و بخشی مربوط به اصلاحات سرمایه ای لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: بنای ما بر این بوده که در چارچوب قانون و مصوبات شورای شهر حرکت کنیم و این مصوبه هم بر همین اساس تنظیم و اعلام می شود.

حناچی در ادامه به وعده خود مبنی بر رونمایی از یک رام قطار شهری ملی تا پایان اسفند امسال اشاره و خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد وابستگی به ساخت تولید این قطار به فناوری داخلی متکی است و امیدواریم با حمایت دولت به نتیجه برسد تا کمتر برای تامین واگن های داخلی، به تولید خارجی وابسته باشیم و این نقیصه را جبران کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار