مهدی قاسمی خبرداد:
تابناک سمنان: مهدی قاسمی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از صدور حکم حبس و پرداخت جزای نقدی برای سه حفار غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 06 March 2021

3 سال حبس و جزای نقدی برای سه حفار غیرمجاز در دامغان

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: این حفاران غیرمجاز با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره شهرستان دامغان و همکاری نیروی انتظامی هنگام حفاری غیرمجاز در یکی از محوطه‌های تاریخی این شهرستان دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با قدردانی از همکاری صمیمانه نیروی انتظامی شهرستان و برخورد قاطع دستگاه قضایی با حفاران غیرمجاز تأکید کرد: تجهیز مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و کمک مأموران انتظامی و سایر نهادها برای حفظ و حراست از بناها و تپه‌های تاریخی ضروری است.

مهدی قاسمی افزود: این تخلف در دادگاه کیفری شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت و با توجه به اینکه اقدامات حفاران نشانگر تحقق کامل بزه بود دادگاه با استناد به ماده 562 قانون مجازات اسلامی یکی از حفاران را به سه سال حبس و 2 نفر دیگر را به دلیل شرایط خاص متهمان و نداشتن پرونده قضایی به پرداخت 120 میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس محکوم کرد.

قاسمی افزود: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد، علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر در ماده 562 قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

وی بیان کرد: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص تعرض یا تخریب آثار تاریخی استان را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن 31705 اعلام کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار