در سایه حضور وزیر نیرو در یزد؛
در حالی که کمتر از چند روز از رفع مشکل قطع برق هتل‌های یزد به دنبال پیگیری استاندار نگذشته است، این بار اخطار قطع آب موجب نگرانی تعدادی از مجموعه‌های گردشگری این استان گردشگرپذیر کشورمان شده است، البته حضور وزیر نیرو در یزد می‌تواند نویدی برای حل این مشکل باشد.
کد خبر: ۹۴۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 06 March 2021

.

مرگ ناکام گردشگری مسئله‌ای غیرقابل پیش‌بینی نیست، آن هم زمانی که در اوج خسارات ناشی از کرونا به این صنعت، شاهد بی‌مهری دستگاه‌های خدمات‌رسانی مانند برق، آب و گاز هستیم؛ به طوری که کمتر از دو روز پس از قطع موقت برق هتلهای یزد با وجود مصوبات حمایتی دولت از این صنعت کرونازده، این دفعه شاهد اخطار قطع آب آنها هستیم.

البته در موضوع قطع برق این زیرساختهای مهم گردشگری، «محمد علی طالبی» استاندار جوان یزد بلافاصله و شخصاً به این مسئله ورود کرد و درصدد رفع این مشکل برآمد اما انگار این ماجرا پایان ناهماهنگی و سرپیچی دستگاه‌ها از مصوبات ملی ستاد کرونا نیست و ارسال اخطارهای مکرر قطع آب، بازی تازه‌ای است که این صنعت را تهدید می‌کند.

زیرساخت‌های گردشگری در دوران کرونا، شرایط مطلوبی ندارند و به وضوح وضعیت نامطوب این صنعت از ریزش نیروهای فعال و شاغل گرفته تا تعطیلی واحدها را شاهد هستیم ولی در جریان کوتاهی و کم لطفی برخی از دستگاه‌ها در عین وجود مصوبات لازم الاجرای ستاد ملی کرونا در مورد حمایت از زیرساختهای گردشگری در شرایط کنونی بیشتر حکایت از سرپیچی و ترک فعل در این مجموعه‌ها دارد.

«محمد اسلامی» نماینده هسته گردشگری چین در این کشور که صاحب یک مجموعه گردشگری در یزد است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از ارسال اخطار قطع آب به این مجموعه اقامتی در شرایط کرونا گلایه و اظهار می‌کند: قبل از این نیز با وجود اعلام شدن مصوبات حمایتی ستاد کرونا از زیرساخت‌های گردشگری، پس از اعلام اخطار قطع گاز، انشعاب گاز این مجموعه اقامتی قطع شد و این در حالی بود که گردشگران خارجی که به دلیل کرونا امکان بازگشت به کشورشان را نداشتند، در این مجموعه اقامت داشتند ولی با این وجود هیچ مهلتی هم به این مجموعه جهت پرداخت بدهی داده نشد.

وی با بیان این که فردای همان روز برق این مجموعه گردشگری را نیز قطع کردند، می‌گوید: این اقدام در حالی اتفاق افتاد که مهمانان و گردشگران خارجی در این مجموعه اقامت داشتند و با این وجود نیز هنگامی که به شرکت توزیع برق مراجعه شد تا بتوانیم براساس مصوبات کرونا، بدهی خود را با صدور چک پرداخت کنیم، هیچ لطفی در این باره شامل حال ما نشد.

اسلامی که از صدور اخطار قطع آب این مجموعه نگران و گلایه مند است، عنوان می‌کند: این اخطاریه در حالی برای این مجموعه صادر شده که طی دوره اخیر هیچ نوع فعالیتی در مجموعه صورت نگرفته تا بتوانیم درآمدی برای پرداخت قبض آب کسب کنیم.

وی خاطرنشان می‌کند: متاسفانه پس از وصول شدن اخطارهای قبلی مربوط به قبوض برق و گاز نیز پیگیری‌های متعددی در این باره داشتیم اما متاسفانه در این باره مسئولان هیچ همراهی با حوزه گردشگری ندارند.

«سید امیر ناصر طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران یزد نیز از وصول اخطار قطع آب مجموعه‌ی خود خبر می‌دهد و در این باره ابراز تاسف میکند.

در خصوص این که آیا چنین مشکلی در سایر استان‌ها نیز وجود دارد از «عباس بیدگلی» مدیر اجرایی جامعه هتلداران کشور جویا شدیم که وی با بیان این که به نظر می‌رسد تاکنون دیگر استان‌ها درگیر این مسئله نبوده‌اند، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: هنوز گزارشی در خصوص قطع آب و برق و گاز در هتل‌های کشور به ما ارسال نشده است.

البته در این باره تعدادی از کنشگران گردشگری کشور می‌گویند: براساس گزارش‌ها و اخبار موجود، یزد اولین استان در خصوص اخطارهای قطع آب و برق نیست و استان‌هایی مانند مازندران، تهران، خوزستان و برخی از استان‌های دیگر هم شاهد قطعی برق مجموعه های گردشگری بوده‌اند و بعضاً نیز انشعاب آنها قطع شده‌ که همگی خلاف مصوبات ستاد ملی کرونا بوده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار