نخستین مرحله تزریق واکسن کرونا به کادر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان سمنان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 05 March 2021

نخستین مرحله تزریق واکسن کرونا به کادر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان سمنان آغاز شد

 

به گزارش تابناک سمنان همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، در مراسمی با دستور رئیس‌جمهور و با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کووید 19 در کشور آغاز شد.

همزمان با این مراسم، واکسیناسیون در استان‌ها با اولویت نیروهای شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی آغاز شد.

پرستاران خط مقدم هستند و اساس سیاست‌های وزارت بهداشت در اولویت واکسیناسیون عمومی هستند و از هفته‌ها قبل عمل واکسیناسیون کادر درمان کرونا در بیمارستان‌ها آغاز شده است.

استان سمنان نیز از قافله واکسیناسیون اضطراری کرونا عقب نماند و در همان روز نخست آغاز واکسیناسیون کرونا تعدادی از کادر درمان کرونا در استان سمنان واکسینه شدند.

اما نگرانی از بابت تکمیل واکسیناسیون کرونا به همه کادر درمان درگیر با بیماری کرونا همچنان ادامه دارد و بدون تردید استمرار کار واکسیناسیون کرونا می‌توانند از این دغدغه و نگرانی کم کند.

سید مجتبی اکرم، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان از اجرای نخستین مرحله تزریق واکسن کرونا در بیمارستان شفای سمنان خبر داد و اظهار داشت: سهمیه استان‌ها بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: آغاز واکسیناسیون کادر درمان بیمارستان شفای سمنان علیه کرونا امروز با تزریق این واکسن به 15 نفر از کارکنان بخش‌های درمانی این بیمارستان انجام شد.

اکرم عنوان کرد: تزریق واکسن کرونا با اولویت پرستاران بخش ICU کرونا، پزشکان و کارکنان واحد خدمات در مقابله با بیماری کرونا انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: به‌زودی واکسن کرونا به همه کادر بهداشت و درمان این بیمارستان تزریق شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: افرادی که واکسن کرونا به آن‌ها تزریق می‌شود؛ پس از گذشت سه هفته دوز دوم واکسن کرونا باید به آن‌ها تزریق شود.

بر اساس آنجه در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده است؛ برای ایمنی جمعی باید حدود 60 الی 75 درصد از افراد جامعه واکسینه شوند و برای این منظور، حدود 45 یا 46 میلیون نفر باید مورد تزریق قرار گیرند و اگر چنین شود می‌توانیم بگوییم که جامعه ایمن شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار