کشاورزیان:
تابناک سمنان: محمد کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از تولید ۴۰۰ هزار اصله نهال در شاهرود و توزیع آن در بین هر هشت شهرستان استان سمنان خبر داد و گفت: دراین‌بین سنجد بیشترین نوع درخت تولیدی بوده است.
کد خبر: ۹۴۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 04 March 2021

۳۰۰ هزار اصله نهال در کهگیلویه کشت شد - ایرنا

 

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ظهر پنج‌شنبه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در آئین درختکاری به میزبانی اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه طبق سنوات گذشته این اداره طی هفته درختکاری اقدام به توزیع نهال بین متقاضیان می‌کند، ابراز داشت: از ۲۸ بهمن توزیع نهال بین شهرداری، دهیاری و شهرهای مختلف استان شروع‌شده است.

وی  بابیان اینکه رویکرد این اداره در تولید نهال بیشتر سنجد بوده است، ابراز داشت: برای کاشت فضای سبز نهال‌هایی نظیر اقاقیا، سرو، زبان‌گنجشک، سرو نقره‌ای و سرو شیراز نیز تولیدشده است که در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه توزیع نهال بین مردم از شنبه آغاز می‌شود، افزود: طی سال جاری ۴۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان پارک چغولگیر شاهرود تولیدشده است که بین هر هشت شهرستان استان سمنان توزیع می‌شود.

کشاورزیان در پاسخ به این پرسش که چه مقدار از درختان کاشته شده طی سنوات قبل سبز مانده‌ند، تصریح کرد: نهال‌هایی که در قالب اجرای طرح‌ها در بوستان‌ها و سطح دهیاری‌ها توزیع شد قابل‌کنترل است که خوشبختانه درصد بسیاری از این درختان سبز هستند اما اکثریت درخواست‌ها به‌صورت عددی بین مردم که نمی‌توان پایش چندانی بر روی آن‌ها داشت.

وی بابیان اینکه شهروندان بهتر است قبل از بردن نهال چاله کنی را انجام داده باشند، افزود: عموم مردم می‌توانند با تحویل رایگان نهال از منابع طبیعی شاهرود و کاشت درخت در جلوی منازل یا پیاده‌رو در ایجاد فضای سبز شهری مشارکت بیشتری کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار