به مناسبت ۱۵ اسفند؛
تابناک سمنان: حجت الاسلام عباس امینی امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه فرهنگ کاشت درخت در پیاده‌رو و خانه‌ها باید توسط مردم توسعه یابد، گفت: مسئولان نسبت به تخریب منابع طبیعی شهرستان حساس باشند.
کد خبر: ۹۴۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ 04 March 2021

آئین درختکاری ویژه گرامیداشت شهدای روحانی در شاهرود برگزار شد - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

 

امام‌جمعه شاهرود ظهر پنج‌شنبه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در آئین درختکاری به میزبانی اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه در تقویم ملی ۱۵ اسفند روز درختکاری نامیده شده هرساله در این راستا مراسم نمادین برگزار می‌شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه منابع طبیعی به‌عنوان سرمایه اصلی زیست انسانی، حیوانی و نباتی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است لذا مردم و مسئولان می‌بایست نسبت به حفظ آن نیز اقدام کنند.

وی بابیان اینکه در کل کشور به‌ویژه شاهرود مردم نسبت به کاشت درخت در خانه و پیاده‌روها اقدام می‌کنند، ابراز داشت: این فرهنگ درختکاری در شهرستان شاهرود می‌بایست بیش‌ازپیش توسعه یابد تا همه افراد و نسل آتی بتواند از این منابع به‌خوبی استفاده کند.

حجت الاسلام عباس امینی بابیان اینکه حساسیت به منابع طبیعی وظیفه انسانی، قانونی و شرعی همه ما به شمار می‌رود، افزود: فرهنگ درختکاری و حفظ و نگهداری ازدیاد منابع طبیعی باید در دستور کار مسئولان و مردم قرار گیرد و همه نسبت به حفظ آن اهتمام به ورزند.

امینی بابیان اینکه علاوه بر همه مردم و خصوصاً مسئولان شاهرودی می‌بایست نسبت به تخریب منابع طبیعی نیز هشیار و حساس باشند، در ادامه تصریح کرد: منابع طبیعی امانتی که از گذشته‌های دور برای ما به یادگار باقی‌مانده و ما نیز می‌بایست از آن به‌درستی حفاظت کنیم تا دیگران نیز بتوانند از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی بابیان اینکه استفاده از هوای پاک و منابع طبیعی حقی که برای همه مردم گذاشته‌شده است، افزود: هر چه نسبت به درختکاری و احیای فرهنگ حفظ آن بیشتر اقدام شود به همان نسبت شاهد سرسبزی بیشتر و برخورداری از هوای تمیز و پاک در سطح شهرستان خواهیم بود لذا انتظار می‌رود مسئولان و رسانه‌ها مردم را به حفظ این منابع ارزشمند ترغیب کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار