توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در برنامه بهزیستی؛
تابناک سمنان: فاطمه عباسی مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور از حمایت ۲۵۰ هزار زن سرپرست خانوار در این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 04 March 2021

زنان سرپرست خانوار؛ نیازمند حمایت اجتماعی - ایرنا

 مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور در همایش مددکاری اجتماعی و سلامت اجتماعی ضمن بیان اینکه سلامت اجتماعی درگرو نهاد خانواده و توسعه‌یافتگی جامعه است، گفت: مددکاران اجتماعی به‌عنوان متولیان اصلی افزایش سطح اجتماعی، انسجام و سلامت جامعه تلاش می‌کنند که توانمندسازی یکی از برنامه‌های آن‌ها به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه ۲۵۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، افزود: مددکاران اجتماعی با توجه به دانش، ارزش و مهارتی که دارند می‌کوشند تا سلامت اجتماعی را در جامعه حاکم کنند لذا آموزش این افراد در دستور کار قرارگرفته است.

فاطمه عباسی بابیان اینکه توسعه‌یافتگی زمانی روی می‌دهد که هم‌بستگی اجتماعی، سلامت اجتماعی و مشارکت عمومی تحقق یابد، ابراز داشت: با توجه به اینکه خانواده مهم‌ترین رکن در کسب سلامت اجتماعی محسوب می‌شود لذا مددکاران نیز کار خود را از این قسمت پیش گرفتند.

عباسی افزود: اهداف توسعه نیز بر خانواده سالم و سلامت اجتماعی پایه‌گذاری شده است و چنین فردی که در این جامعه رشد کند می‌تواند در فعالیت‌های جمعی و گروهی مشارکت و نقش کلیدی خود را ایفا کند.

 وی همچنین بابیان اینکه سلامت در هر دو بخش اجتماعی و جسمی مورد اهمیت است، تصریح کرد: حضور مددکاران و نقش‌آفرینی آن‌ها به‌عنوان متخصصان سلامت اجتماعی جامعه می‌تواند در توسعه کشور نقشی مهم و سازنده ایفا کند چراکه این مهم در کشور‌های توسعه‌یافته به‌کارگیری شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار