‌دبیر تشکل دیده‌بان طبیعت شاهرود:
دبیر تشکل دیده‌بان طبیعت شاهرود بابیان اینکه مافیای پرنفوذ سد راه اهداف تشکل‌های زیست‌محیطی است، گفت: معدن روباز و تخریب شاهوار یکی از دغدغه‌های مهم زیست محیطی در استان سمنان است.
کد خبر: ۹۴۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 04 March 2021

مافیای پرنفوذ مقابل تشکل‌های زیست محیطی است/ شاهوار دغدغه‌ای جدی

به گزارش تابناک سمنان امیرحسین ولیان  ضمن بیان اینکه عمده‌ترین چالش زیست‌محیطی کشور نداشتن فرهنگ زیست‌محیطی به‌ویژه در بدنه تصمیم گیران اعم از مجلس، دولت و مجریان قانون است، ابراز داشت: این باور و نگاه باعث شد تا مشکل زیست‌محیطی هرروز به یک‌شکل روی دست کشور بماند.

وی بابیان اینکه برای رفع مشکل به فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی و آموزش نیاز است، افزود: می‌بایست به این باور رسید که یک سرزمین بیشتر نداریم و این‌جور دست‌اندازی به منابع طبیعی، آینده خودمان را به خطر می‌اندازد.

دبیر تشکل دیده‌بان طبیعت شاهرود بابیان اینکه آموزش نقشی محوری دارد، ابراز داشت: به این معنا که اگر قدمی بتوانیم جلو ببریم به حل مشکلات زیست‌محیطی کمک کرده‌ایم ولذا در شاهرود این اتفاق به یکی از بهترین شرایط خودش رسیده است و مردم این شهرستان به مسائل زیست‌محیطی نیم‌نگاهی دارند و بی‌تفاوتی مطلقی یک دهه پیش جای خود را به این داد که دست‌کم مقوله زیست‌محیطی نیز مهم شد و توجه بیشتری برای طبیعت دوستان ایجاد گردید.

ولیان در ادامه تصریح کرد: علیرغم بهبود فرهنگ زیست‌محیطی اما اینکه چرا معضلات و مشکلات نه‌تنها کاهش پیدا نکرده بلکه روبه افزایش است به تعدد و سرعت تولید این مشکلات برمی‌گردد که بیشتر نیز منبع و ریشه دولتی دارد، لذا زمانی تصمیم‌گیران هنوز نگاهشان اصلاح‌نشده، هرروز یک معضل زیست‌محیطی را رقم می‌زدند.

وی افزود: از عمده‌ترین مشکلات زیست‌محیطی کشور می‌توان به سدسازی و انتقال آب اشاره داشت که متأسفانه با مافیای پرنفوذ دنبال می‌شود و این‌ها باعث شده مردم نتوانند آن‌طور که باید اثرگذار باشند

دبیر تشکل‌های زیست‌محیطی شاهرود بابیان اینکه مهم‌ترین چالش زیست‌محیطی در استان سمنان وجود معدن روباز مخرب به نام بوکسیت تاش در دامنه‌های شاهوار است، ابراز داشت: این معدن آینده پرجمعیت‌ترین شهرستان استان را به خطر انداخته به‌نحوی‌که تخریب دامنه‌های آن به‌عنوان یگانه منبع آب شهرستان چالش بزرگ زیست‌محیطی است.

ولیان بابیان اینکه معدن بوکست از سال ۹۰ تاکنون انرژی قوی‌ترین تشکل کشور و مردم شاهرود را به خود معطوف کرده و که موقت تعطیل‌شده است، تصریح کرد: در بسیاری مواقع معادن کار تخریب و آلودگی را با استفاده از نفوذ و قدرت ادامه می‌دهند و تشکل‌ها هم هنوز نتوانسته جلوی این موارد مشابه را بگیرد.

وی بابیان اینکه تشکل جمعیت دیده‌بان طبیعت شاهرود در بین ۸۰۰ سازمان مردم‌نهاد توانست در جایزه مهرگان سال جاری در هفت تشکل برتر قرار گیرد، افزود: مسلماً دیدگاه همه تشکل‌های زیست‌محیطی پیشبرد اهداف در راستای حفظ منابع طبیعی است و این تشکل نیز با همین نیت برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور گام برمی‌دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار