کد خبر: ۹۴۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 03 March 2021

میلیاردر ژاپنی مدعی شد ۸ نفر را رایگان به ماه می‌برد

 

به گزارش تابناک سمنان یوساکو مائه‌زاوا(Yusaku Maezawa)، میلیاردر ژاپنی، در توییتی در روز سه‌شنبه از مردم دعوت کرد تا برای برنده شدن یک صندلی در موشک استارشیپ اسپیس‌ایکس ثبت‌نام کنند تا همراه او در سال ۲۰۲۳ به فضا بروند.

او در روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد هشت نفر را از سراسر جهان انتخاب کند تا همراهش به ماه بروند.

مائه زاوا در ویدئویی که در یوتیوب از خودش به اشتراگ گذاشته می‌گوید: من می‌خواهم افراد با هر سابقه‌ای به من بپیوندند. من هشت نفر را انتخاب خواهم کرد.

مائه زاوا بنیانگذار بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین ژاپن است و دارایی او دو میلیارد دلار ارزش دارد. برنامه‌ی سفر او که اولین سفر سرنشین‌دار موشک استارشیپ شرکت اسپیس‌ایکس است در سال ۲۰۱۸ در طول برنامه‌ای که ایلان ماسک(Elon Musk) نیز در آن شرکت داشت در کالیفرنیا اعلام شد.

او که یک مجموعه‌دار هنری نیز هست برنامه‌ی "ماه عزیز" خود را آغاز کرد و قصد دارد شش تا هشت هنرمند از سراسر جهان را به همراه خود ببرد تا در سال ۲۰۲۳ به مدت شش روز در فضا بمانند. مائه زاوا در طول این رویداد گفت: از این هنرمندان می‌خواهم که پس از بازگشت به زمین اثری خلق کنند و این آثار باعث شگفتی ما خواهد شد.

این میلیاردر ژاپنی پیشتر نیز برنامه‌های مشابهی راه انداخته که پایان نافرجامی داشته‌اند. وی در سال ۲۰۲۰ کمپین غیرقابل درکی راه انداخت و به دنبال یک همراه خانم بود که او را در این سفر همراهی کند. یک وبسایت نیز برای این موضوع ساخته شد که ۲۷۷۲۲ نفر در آن ثبت نام کردند. همچنین شبکه‌ی تلوزیونی ژاپنی آبما(abema) قصد داشت این موضوع را تبدیل به مستند کند. اما این برنامه لغو شد و مائه زاوا نیز جستجو را به دلایل شخصی پایان داد و در توییتی از متقاضیان عذرخواهی کرد.

اولین پرواز استارشیپ در مدار ممکن است در اواخر سال ۲۰۲۱ انجام شود. موشک استارشیپ شرکت اسپیس‌ایکس اولین موشک چندبار مصرف است که می‌تواند انسان‌ها را به همراه ۱۰۰ تن محموله به فضا بفرستد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار