مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه احتمال انتقال بیماری کرونا (کووید ۱۹) از طریق ماهی گلی را رد کرد.
کد خبر: ۹۴۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 03 March 2021

 

به گزارش تابناک سمنان پگاه رستمی مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه خود ماهی قرمز عامل بیماری‌زای کووید ۱۹ را دریافت نمی‌کند، گفت : تنها نگرانی موجود احتمال آلوده بودن آب و یا سطح بدن ماهی است.

او گفت : خانواده‌ها پس از خرید ماهی قرمز حتما آب ماهی را عوض کرده و با یک دستکش ماهی را داخل تنگ بیاندازند و به هیچ عنوان بدن ماهی را دستکاری نکنند و در صورت تماس با ماهی بلافاصله نسبت به شستشوی دست‌ها با آب و صابون و یا ضدعفونی کننده مناسب اقدام شود.

مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت تعویض آب تنگ ماهی هر ۴۸ ساعت یکبار، افزود: افراد هنگام تعویض آب ماهی می‌توانند با استفاده از نمک و آب، تنگ ماهی را ضدعفونی کنند.

رستمی با بیان اینکه میزان آب مورد نیاز برای هر قطعه ماهی حداقل یک لیتر است، افزود: آب تنگ ماهی باید به منظور کلرزدایی چند ساعت در هوای آزاد قرار داده شود.

رستمی ادامه داد: ظرف نگهداری ماهی هم باید یک ظرف با دهانه باز (دهان گشاد) جهت تبادل اکسیژن با محیط باشد، ضمن اینکه بهترین دمای نگهداری ماهی ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی گرد است. غذای ماهی قرمز نیز باید از فروشگاه‌های عرضه ماهی زینتی تهیه شود.

رستمی توصیه‌هایی برای خرید ماهی گلی به خانواده‌ها داشت و گفت: توصیه می‌شود افراد ماهی گلی را از مراکز مطمئن که ماهی را در شرایط مناسب نگهداری می‌کنند، خریداری کرده و از خرید ماهی از دستفروش‌ها و دوره گرد‌ها خودداری کنند.

رستمی ادامه داد: افراد باید حین خرید ماهی گلی به رنگ ماهی حتما توجه کنند تا در عین خوشرنگ بودن، شنای طبیعی داشته و هیچ علامتی از زخم و یا سفیدک روی بدن ماهی وجود نداشته باشد و از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال خودداری کنند .

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار