با وجود شرایط کرونایی؛
تابناک سمنان: محیا موسوی مدیر بانک خون استان سمنان از رشد ۳۰ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان سمنانی در یک سال گذشته با وجود شرایط کرونایی در کشورخبرداد.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 03 March 2021

افزایش ۳۳ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزادان در استان سمنان

 

مدیر بانک خون بند ناف استان سمنان با اشاره به رشد 30 درصدی ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان استان سمنان در یک سال گذشته گفت: با افزایش آگاهی و بالارفتن سطح سواد و فرهنگ عمومی، رشد قابل ملاحظه ای را شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه ذخیره سازی خون بند ناف یک اقدام حمایتی مانند بیمه جهت پس انداز سلامتی آینده خانواده ها است تصریح کرد: بانک خون بند ناف یک نهاد خصوصی است و خدمات آن به صورت اختیاری برای خانواده هایی که تمایل دارند انجام می گیرد وذخیره سازی خون بند ناف برخلاف اهداءخون که می توان آن را به دیگران اهداءکرد برای هرخانواده به طرزجداگانه استفاده می شود.

محیا موسوی ضمن بیان اینکه نمایندگی خون بند ناف استان از خرداد سال ۹۲ آغاز به کار کرده است، گفت: تاکنون بالغ بر 700 نمونه خون بند ناف نوزادان سمنانی در این مرکز ذخیره ‌سازی شده است .

موسوی با اشاره به اینکه 70 نوع بیماری خونی به طور قطع با سلول های بنیادی درمان می شوند، گفت: از آنجا که سلولهای بنیادی سلولهای خونی هستند ، در درمان بیماری های خونی نظیرانواع سرطان خون، کم‌ خونی‌های مادرزادی در مرحله عملیاتی استفاده از آنها موفقیت آمیز بوده است، با این وجود در مورد بیماری های غیر خونی نظیر اوتیسم و فلج مغزی پژوهش ها و کارآزمایی های بالینی خوبی صورت گرفته و امید می رود در آینده از سلول های بنیادی در درمان این بیماری ها نیز استفاده شود.

مدیر بانک خون استان سمنان همچنین با بیان اینکه درحال حاضر عمده فعالیت های بانک خون بند ناف استان سمنان  شامل انجام خدمات مشاوره پزشکی، عقد قرارداد ،اخذ و ارسال نمونه به تهران است گفت :امید می رود که در آینده نزدیک با تکمیل پروژه رویان مهدیشهر کارهای پژوهشی هم به مجموع عملکرد نمایندگی بانک خون بند ناف استان اضافه شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار