افزایش ۲۸ درصدی وزن؛
تابناک سمنان: علی اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: درآمد امسال صادرات استان سمنان تا پایان دی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش و وزن مجموع محصولات صادر شده استان ۶ درصد کاهش یافت که به معنی افزایش ارزش افزوده کالا‌های صادراتی است.
کد خبر: ۹۴۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ 02 March 2021

پای صادرات در سمنان می لنگد - ایرنا

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان روز سه‌شنبه در نشست تجلیل از صادرکنندگان برتر استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان ابراز داشت: ۸۱ قلم کالا از استان به ۴۸ کشور در سال جاری صادر شد که مبلغ این صادرات معادل ۲۵۰ میلیون دلار و وزن آن معادل ۲۸ هزار تن بود.

وی گفت: عملکرد ۱۵ واحد صادراتی استان با دریافت امتیاز از سازمان صنعت، معدن و تجارت، گمرک، استاندارد و اتحایه صادرکنندگان استان ارزیابی شد و صادرکنندگان برتر انتخاب شدند.

علی اصغر جمعه ای افزود: میزان واردات استان تا پایان دی سال جاری ۱۳ هزار تن با ارزش ۵۵ میلیون دلار بود که بیشتر آن شامل کالاهای مصرفی می‌‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست ابراز داشت: کمیته ارزیابی صادرکنندگان استان ۱۵ شاخص برای انتخاب صادرکنندگان برتر داشت که از جمله آن ها می توان به دارا بودن گواهینامه بین‌المللی، درج آگهی تبلیغاتی در پایگاه‌های بین‌المللی، دارا بودن پایگاه به زبان خارجی، رشد صادراتی در سال ۹۸ و دارا بودن نشان استاندارد بین‌المللی اشاره کرد.

علی تشنه‌دل گفت: در سال ۹۸، ۲۶ هزار تن کالا از استان سمنان صادر شد که نسبت به سال قبل آن ۱۱ درصد کاهش یافت در حالی که ارزش این صادرات ۲۳۹.۵ میلیون دلار بود و ۴۳ درصد افزایش داشت.

وی افزود: واردات امسال استان سمنان تا پایان دی ۹۹، از نظر وزنی ۲۵ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشت و بیشتر شامل مواد اولیه تولید و ماشین‌آلات بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: عملکرد استان سمنان در زمینه صادرات و بر اساس هدفگذاری، ۲۲۵ درصد بود و این نویدبخش توانمندی استان سمنان است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار