برای ترویج درختکاری؛
تابناک سمنان: جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: ۸۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بین مردم استان به منظور ترویج فرهنگ درختکاری توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 02 March 2021

۴۰۰ هزار اصله نهال برای درختکاری در استان سمنان آماده توزیع است - خبرآنلاین

 

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان  نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سالن جلسات اداره‌کل منابع‌طبیعی ابراز داشت: نهالستان‌های سمنان، شاهرود و جنوب دامغان تولید کننده نهال‌ در استان سمنان هستند.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث پارک جنگلی به وسعت ۲۰ هکتار به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سرخه آغاز می‌شود.

جعفر مردای حقیقی اضافه کرد: یکی از محل‌های توزیع نهال در نماز جمعه در شهرستان‌های استان سمنان است.
مرادی حقیقی با اشاره به وضعیت بارندگی استان سمنان در امسال بیان کرد: انتظار می‌رود چند روز باقیمانده از امسال بارندگی‌ها بهبود یابد تا استان درگیر خشکسالی نشود و بتوان از مزایای طرح‌های آبخیزداری بهره‌ برد.
وی تصریح کرد: اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری در پارک کوهستان شهر سمنان به منظور آشنایی مردم با اقدام‌های آبخیزداری فعالیت‌هایی را انجام خواهد داد.
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به قاچاق چوب و آسیب به طبیعت، اظهار داشت: مشارکت مردمی لازمه مقابله با قاچاق چوب و حفظ طبیعت است.
وی افزود: ۳۳ مورد حریق امسال در مراتع و جنگل‌های شمال استان سمنان رخ داد که به دلیل عوامل انسانی، ۲ هکتار جنگل و ۱۰۳ هکتار مرتع استان در آتش سوخت.
مرادی حقیقی بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای گزارش تخلف‌ها با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند و به حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند.
وی یادآور شد: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیش از ۱۰۰ هزار اصله درخت تاغ گونه سازگار با اقلیم استان کاشته است و همچنان از ظرفیت دانشگاهی برای تقویت پوشش گیاهی و کانون‌های بحرانی فرسایش بادی استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۹ میلیون و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی استان سمنان با تامین اعتبار و تلاش کارکنان هفت میلیون هکتار تثیبت مالکیت و سند تگ برگی اخذ شد.
مرادی حقیقی یادآور شد: امسال ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات آبخیرداری در استان تخصیص یافت و این اعتبار در سراسر استان برای حفاظت از منابع طبیعی توزیع شد.
وی اضافه کرد: اجرای عملیات آبخیرداری نقشی مهم در حفاظت آب و خاک دارد و طرح‌های آبخیزداری موجب کاهش فرسایش خاک ۹تن در هر یک هکتار می‌شود.
وی با اشاره اهمیت عملیات زیستی و تقویت پوشش گیاهی، تصریح کرد: ۲ هزار ۳۳۵ هکتار کشت گیاهان دارویی، ۴۳۰ هکتار بذرپاشی، ۳۵۰ هکتار کوپه‌کاری از جمله اقدامات انجام شده برای حفظ خاک در استان سمنان است.
مدیرکل منابع‌طبیعی طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: این اداره‌کل یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار عرصه برای زراعت چوب در جنوب شهر سمنان آماده کرده تا با راه‌اندازی تاسیسات تصفیه فاضلاب و استفاده از این منابع آبیاری شود.
همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار