رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره کلاهبرداری سودجویان به بهانه حراج‌های نوروزی به شهروندان هشدار داد.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 02 March 2021

 

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس گفت: در روزهای پایانی سال و به مناسبت عید نوروز شاهد اعمال تخفیف‌ها و حراج‌های نوروزی هستیم که در این میان تعداد زیادی از صفحات اینستاگرامی نیز اقدام به تبلیغ کالاهای مختلف می‌کنند.

وی افزود: در این ایام حجم زیادی از خرید و فروش و مبادلات کالاهای دست دوم را در سایت‌ها و برنامه‌های فروش اجناس شاهد هستیم که مجرمان در این فضا‌ها برای اخاذی از هموطنان ترفند‌های خود را اجرا می‌کنند.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه یکی از ترفند‌های رایج سودجویان، اعمال تخفیف‌های فروش اجناس و حراج‌های نوروزی است، گفت: این موضوع در فروش کالا‌های دست دوم نیز مشاهده می‌شود.

 

وی با اشاره به نحوه کلاهبرداری در اینستاگرام و فضای مجازی در روزهای پایانی سال افزود: کلاهبرداران به عنوان فروشنده با دریافت بیعانه از خریداران اقدام به فروش کالا کرده و بدون تحویل کالای فروخته شده به مشتریان، از کاربران اخاذی می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در کانال‌ها و صفحات فضای مجازی با عنوان فروش ویژه نوروز و حراج آنلاین را نخورید و خرید‌های اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهید.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار