فرزانه گفت:به دلیل اینکه پژو و سیتروئن در قالب یک شرکت ادغام شدند و آمریکایی‌ها در این شرکت سهامدار هستند، به کل ارتباط ما با پژو قطع شده است.
کد خبر: ۹۴۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 02 March 2021

 

به گزارش تابناک سمنان مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه اکنون ارتباطات ایران با کارخانه خودروسازی پژو صفر شده است، گفت: از اواسط ژانویه سال ۲۰۲۱، یک اتحادیه‌ای شکل گرفت به اسم استلانتیس، که ترکیبی از پژو، سیتروئن و فیات کرایسلر است.

او ادامه داد:مجموعه‌ای از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی با هدف تشکیل پنجمین خودروسازی دنیا ادغام شدند تا با تویوتا و فولکس واگن رقابت کنند و اکنون این اتفاق رخ داده است.به دلیل اینکه پژو و سیتروئن در قالب یک شرکت ادغام شدند و آمریکایی‌ها در این شرکت سهامدار هستند، به کل ارتباط ما با پژو قطع شد و هر گونه ارتباط احتمالی منوط به آینده مذاکرات است.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، نقش پژو در این گروه، تولید ماشین‌هایی است که بتواند با محصولات گران‌تر خودروسازان آلمانی رقابت کند.

فرزانه با بیان اینکه تاکنون به طور غیر رسمی با شرکت پژو ارتباطاتی وجود داشت، گفت: پیش از شکل گیری این اتحادیه جدید و شدت گرفتن تحریم ها، ارتباطات برای واردات قطعه به صورت کاملا غیر رسمی از کشور‌های ثالث و شرکت‌های غیر زیرمجموعه پژو و سیتروئن به صورت خیلی محدود وجود داشت.

 

فرزانه با بیان اینکه خودرو‌های سیتروئن و پژو موجود در داخل کشور عملا به مرور بلااستفاده خواهند ماند، ادامه داد: اکنون هیچ قطعه‌ای از سیتروئن c۳ و پژو ۲۰۰۸ در بازار وجود ندارد و تمام افرادی که صاحبان این خودرو‌ها هستند اگر دچار مشکل قطعه شوند به هیچ عنوان نمی‌توانند آن را تعمیر کنند و در حال حاضر نیز برخی از دارندگان این خودرو‌ها به دلیل نداشتن قطعه، این خودرو را در پارکینگ گذاشته اند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار