رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از تشدید نظارت ها بر صنوف و رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام منتهی به شب عید خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 02 March 2021

تاکید نماینده ولی فقیه بر لزوم مقابله با بیماری سالک در دامغان

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر نوید دانایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تقدیر از حمایت های آیت الله شاهچراغی و ائمه جمعه و جماعات و روحانیت استان از حوزه سلامت، اظهار کرد: انتظار می رود که مردم و صنوف در ایام آخر سال با حساسیت بیشتری پروتکل ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به خیز چهارم بیماری کرونا در کشور و تغییر رنگ وضعیت کرونایی در تعدادی از شهرستان‌های استان از جمله شهرستان دامغان از زرد به نارنجی و همچنین ارائه گزارشی از میزان مبتلایان، بیماران بستری و سرپایی و همچنین موارد روزانه ابتلا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه، گفت: در حال حاضر با توجه به روزهای پایانی سال و در پیش بودن سال جدید و انجام خرید های سال نو باعث ازدحام در مراکز خرید شده و این موضوع نگرانی شدیدی را در ایجاد خیز چهارم بیماری به وجود آورده است. از یک سو اهمیت مسائل اقتصادی صنوف مختلف و از سوی دیگر عدم رعایت نکات بهداشتی در برخی از اماکن عمومی و خرید باعث نگرانی بیش از پیش شده است.

دکتر دانائی افزود: همکاران ما در معاونت بهداشتی با تمام توان در حال نظارت و رصد مراکز خرید در خصوص رعایت کامل دسترالعمل ها و پروتکل های بهداشتی بوده و متأسفانه علیرغم میل باطنی در مواردی نیز باعث ایجاد برخورد قانونی و پلمب تعدادی از اماکن عمومی از جمله اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی گردیده است که امیدواریم با ادامه روند بازرسی ها و نظارت و همکاری صنوف و آحاد مختلف جامعه، شاهد مدیریت بیماری باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به جلسه هفته گذشته در شهرستان دامغان در خصوص بررسی آخرین وضعیت حوزه سلامت شهرستان دامغان و به ویژه بیماری سالک، خاطرنشان کرد: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و با موافقیت دکتر خجسته پور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار سمنان، برای اولین بار ایجاد قرارگاه مقابله با بیماری سالک در شهرستان دامغان مصوب و ابلاغ شد که امیدواریم با فرماندهی فرماندار شهرستان دامغان و کمک تمامی دستگاه های اجرایی استان و شهرستان در کنترل و مدیریت بیماری سالک و کاهش این بیماری در شهرستان دامغان گام برداریم.

آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دکتر دانائی رئیس دانشگاه و تمامی مدیران و کارکنان حوزه سلامت استان در دوران مقابله با ویروس کرونا، گفت: خوشبختانه تاکنون در استان سمنان با دقت نظر استاندار پرتلاش استان، مدیریت جهادی دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، تلاش ایثارگونه کادر بهداشت و درمان و همکاری و هماهنگی مردم شریف استان، شاهد مدیریت این بیماری بوده و امیدواریم با همت تمامی این عزیزان از بروز و افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری پیشگیری کرده و در مقابله و ریشه کنی این ویروس منحوس قدم برداریم.

وی افزود: آموزش و اطلاع رسانی به مردم نقش بسزایی در افزایش آگاهی جامعه دارد و در این میان رسانه‌ها، صداوسیما، ائمه جمعه و جماعات از جمله ارکان مهم و تأثیرگذار در جامعه بوده و در کنار آموزش ها و اقدامات کارشناسان حوزه سلامت در افزایش میزان آگاهی و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه بسیار پررنگ خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طبق آیات قرآن کریم و احادیث متعدد از ائمه اطهار، همه ما در قبال حفظ و حراست از سلامت خود و سایر افراد جامعه مسئولیت داشته و باید پاسخگو باشیم و همه آحاد مختلف جامعه باید با دقت بسیار زیاد در رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: به نظر بنده تا زمانی که حتی یک نفر در هر نقطه از کشور در اثر بیماری کرونا فوت می‌کند، از نظر رنگ بندی کرونایی، آن شهر و استان در وضعیت نارنجی بوده و باید حساسیت‌ها دو چندان باشد.

شاهچراغی با اشاره به تصمیمات لازم الاجرای ستاد ملی کرونا، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، همه ما تابع تصمیمات این ستاد بوده و تا زمانی که نظر این ستاد بر لغو مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه است، بر این موضوع اهتمام داشته و اجرا خواهیم کرد.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به بیماری سالک در شهرستان دامغان، گفت: در سال‌های اخیر علی‌رغم تلاش‌ها و اقدامات دست اندرکاران حوزه سلامت در استان و شهرستان دامغان، شاهد بروز مواردی از بیماری در شهرستان دامغان هستیم که باعث ناراحتی و دغدغه جمعی از هم استانی های عزیز گردیده که همکاری و هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی و متولی را می‌طلبد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار