فعالیت 14 کمپ در استان؛
تابناک سمنان: علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد نیازمند برنامه‌ریزی و هزینه کرد است، گفت: در این راستا ۱۴ کمپ ترک اعتیاد در استان فعال است.
کد خبر: ۹۴۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 28 February 2021

کمپ ترک اعتیاد | ویژگی بهترین کمپ های ترک اعتیاد

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بعدازظهر یک‌شنبه در دیدار با مدیرکل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی اداره کل بهزیستی سمنان ضمن بیان اینکه ۱۴ کمپ ترک اعتیاد در استان فعال است، ابراز داشت: موازی کاری و نبود فرماندهی متمرکز منجر به ایجاد مشکلات بیشتر می‌شود لذا این مهم می‌طلبد تا سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها نیز همسو با بهزیستی گام بردارند.

وی بابیان اینکه افراد معتاد تا چهار ماه اقامت در این کمپ‌ها مورد درمان و باز توانی قرار می‌گیرد، ابراز داشت: پس از ترخیص و طی روند درمان بر پایه مداخلات روانی اجتماعی بر اساس توانمندی و مهارت‌آموزی به این افراد برای اشتغال آن‌ها تلاش می‌شود.

علیرضا ایزد پور بابیان اینکه ۱۰ مرکز سرپایی، ۱۴ کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز جامع درمان و باز توانی اعتیاد نیز به جامعه هدف خود خدمات لازم را ارائه می‌دهند، افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد نیازمند برنامه‌ریزی و هزینه کرد این حوزه است لذا باید بر روی پیشگیری بیشتر متمرکز شد.

ایزدپور بابیان اینکه ایجاد فرماندهی متمرکز می‌تواند در پیشبرد اهداف نقش مؤثر ایفا کند، در ادامه تصریح کرد: اعتیاد به‌عنوان یک معضل اجتماعی است که یکی از راه‌های کاهش آن کمک به اشتغال این افراد محسوب می‌شود که انتظار می‌رود دستگاه‌ها و نهادها در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: با توجه به آمار و اطلاعات جمع‌آوری‌شده در بخش کارگری و محیط کار اقدامات اجرای و مداخلات مؤثر خواهد بود لذا برای پیشگیری و کاهش اعتیاد در این مکان‌ها باید از پتانسیل‌های موجود در دستگاه‌های مرتبط بهره برد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار