رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هم اکنون یک هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.
کد خبر: ۹۴۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴ 27 February 2021

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در اهواز، در جمع خبرنگاران بیان کرد: هم اکنون ۹۰۰ بیمار کرونایی در بخش‌های عادی و ۳۰۰ بیمار در بخش‌های مراقبتهای ویژه بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

وی به افزایش ۶۰ درصدی بیماریابی در خوزستان اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته تعداد تست‌های انجام شده کرونا در خوزستان بیشتر شد و این موضوع به بیماریابی ما کمک دوچندانی کرد و باعث افزایش موارد بستری شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در شهرستان‌های شرقی و شمالی خوزستان شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونا هستیم لذا از مردم این مناطق خواهش می‌کنم که تردد درون شهری را کمتر، و از تجمع‌های خانوادگی و دورهمی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه یک چهارم بیمارانی که به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه می‌کنند در خانواده های خود به این بیماری مبتلا شده‌اند افزود: در روزهای اخیر بیمارانی داشتیم که تنها ضعف و بی حالی در آنها نمایان بود اما پس از یکی، ۲ روز تنگی نفس و سرفه به سراغ آنها آمد لذا کوچکترین نشانه تغییر در افراد، از نظر ما کرونا است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

ابول نژادیان گفت: اگر ما بخواهیم آهنگ بیماری را کمتر کنیم نیاز به مداخله جدی‌تری داریم و باید حلقه محدودیت‌ها را تنگ تر کنیم، و مردم نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

اختصاص سه هزار و ۵۰۰ واکسن در مرحله دوم به خوزستان

وی با بیان اینکه مرحله دوم واکسیناسیون در خوزستان از امروز شنبه آغاز شده گفت:در این مرحله سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن به خوزستان اختصاص یافته،که حدود ۵۰۰ دوز از آنها به جانبازان، و بقیه به کادر درمانی که در اورژانس‌ها و بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند تزریق خواهد شد.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی، و هشت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار