راهکار استاندار سمنان؛
تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: برگزار کنندگان انتخابات ۱۴۰۰ در استان با آسیب شناسی انتخابات گذشته و جلوگیری از تکرار کاستی‌ها و همچنین استفاده از تجربه‌های موفق سال‌های قبل کیفیت برگزاری انتخابات پیش رو را بهبود بخشند.
کد خبر: ۹۴۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ 27 February 2021

انتصاب استاندار سمنان به سمت رئیس شورای ورزش همگانی

 

استاندار سمنان  در نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن کوثر استانداری، انتخابات را رویدادی مهم و یکی از نشانه های جدی مردم سالاری در کشور دانست و ابراز داشت: انتخابات پیش رو با توجه به شیوع ویروس کرونا از حساسیت بیشتری برخوردار است و برای برگزاری آن باید ساز و کارهای متفاوتی در نظر گرفته شود و یا تمام الکترونیک برگزار شود.

علیرضا آشناگر با اشاره به آمادگی استان در برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیک در استان وضعیت خوبی دارد و به جز یک فرایند، تمام انتخابات می‌تواند به صورت الکترونیک برگزار شود.

وی گفت: برگزاری بدون نقص انتخابات ۱۴۰۰، در گرو آمادگی ۱۰۰ درصدی اعضای ستاد انتخابات استان است بنابراین همه فرمانداران و اعضای ستاد باید به صورت عملیاتی آموزش ببینند و به فرآیند و قوانین برگزاری انتخابات و کار با فناوری‌های مورد نیاز کاملا مسلط باشند.

آشناگر گفت: در پایان مراحل آموزش، آزمون های تئوری و عملی از مجریان انتخابات گرفته می شود و نتایج به وزارت کشور اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: فرمانداران برای حفظ امنیت، طرح‌های امنیتی در شهرستان‌ها در نظر بگیرند و این طرح‌ها باید تا پایان فروردین به تصویب کمیته امنیت انتخابات استان برسد.

استاندار سمنان بیان کرد: تامین شرایط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طول برگزاری انتخابات باید مدنظر فرمانداران باشد و با هماهنگی رئیسان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، دستورالعمل‌های خاصی برای برگزاری انتخابات پیش رو در نظر گرفته شود.

آشناگر مهم‌ترین دغدغه مردم را بی‌طرفی مجریان انتخابات دانست و تاکید کرد: هیچ‌یک از اعضای ستاد انتخابات استان نباید موضع خود را در انتخابات اعلام کنند و رای مسئولان برگزاری انتخابات باید مخفی باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه هدف اصلی ستاد انتخابات مشارکت بالای مردمی است گفت: مجریان انتخابات با حفظ استقلال، همدلی خود با هیات نظارت را حفظ کنند و اگر تفاوت در نگاه وجود دارد، با گفت و گو حل شود.

آشناگر ادامه داد: فرمانداران مستند سازی فعالیت‌های خود را به منظور ارزیابی عملکرد انجام دهند.

استاندار سمنان گفت: در نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت کلی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا با ثبات عنوان شد و در استان سمنان، شهرستان‌های شاهرود و دامغان از نظر رنگ بندی کرونایی نارنجی و  نزدیک به قرمز هستند.

وی افزود: در این  ۲ شهرستان رعایت شیوه نامه های بهداشتی جدی‌تر گرفته شود.

آشناگر گفت: در برخی از شهرستان‌ها محدودیت‌های تردد شبانه جدی گرفته نمی‌شود و لازم است فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی، نظارت‌ها را تشدید و ضعف‌ها را را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان سمنان شکننده است و در صورت غفلت، شیوع کرونا بیش از پیش خواهد شد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار