مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران:
مدیرکل پز شکی قانونی استان تهران گفت: سه پیکر از جانباختگان حادثه نفتکش سانچی به پزشکی قانونی تحویل داده شده بود.
کد خبر: ۹۴۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ 27 February 2021

 

مهدی فروزش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اجساد تشخیص هویت داده شده بودند و برای این ۳ جسد تحویلی به پزشکی قانونی هم جواز دفن صادر و اجساد به خانواده هایشان تحویل داده شد.

۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ یک کشتی فله بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در ۲۰۰ مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

پس از این واقعه، نفتکش سانچی با ۳۰ تبعه ایرانی و ۲ بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای عظیم شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

به گزارش ایرنا ،‌ این در حالی است که مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در ۲۶ دی ماه ۱۳۹۶ گفته بود: نمونه گیری ژنتیک از خانواده کاپیتان و سه خدمه استان فارسی نفتکش حادثه دیده ایرانی در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس صورت پذیرفت.

دکتر سعید غلامزاده افزود: پس‌ از یافتن اجساد ۳ تن از خدمه کشتی ایرانی جهت بررسی و احراز هویت اجساد باید از خانواده تمام ۳۲ خدمه کشتی نمونه ژنتیکی گرفته می شد که پس از هماهنگی بین سازمان پزشکی قانونی کشور و سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به سکونت تعدادی از خانواده های خدمه در استان فارس، از خانواده (بستگان درجه یک) کاپیتان و سه خدمه دیگر نفتکش در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس نمونه ژنتیکی گرفته شد.

وی بیان کرد: پزشکی قانونی استان تهران نیز از خانواده ۱۲ خدمه دیگر نفتکش ایرانی نمونه گیری برای اخذ کد ژنتیکی صورت داد. خانواده‌های سایر خدمه نیز پس از پیگیری و معرفی از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی برای نمونه گیری به سازمان پزشکی قانونی کشور معرفی خواهند شد.

همچنین با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.

اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، چرا که نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

در نهایت روز یکشنبه (۲۴ دیماه) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.

از ۳۲ خدمه حاضر در نفتکش سانچی ۳۰ خدمه ایرانی و ۲ خدمه بنگلادشی بودند و از ۳۰ خدمه ایرانی نیز چهار نفر به نام های مجید قصابی عروجی (کاپیتان) اهل شهرستان پاسارگاد، سجاد عبداللهی و پوریا عیدی پور از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ و اهل نورآباد ممسنی و سعید دهقانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اهل شهرستان اقلید فارس بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار