دبیر قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان البرز گفت: طی یک ماه اخیر به طور محسوسی سرقت در یکی از نقاط جغرافیایی استان افزایش یافته است که بدین منظور پس از انجام هماهنگی، جلسه تخصصی قرارگاه جرایم خاص در آن محل برگزار و تصمیمات عملیاتی در حوزه پیشگیری از وقوع این جرایم اتخاذ شد.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 27 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» جواد یاوری در تشریح اقدامات قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان البرز در مدت زمان دو ماهه پس از تاسیس آن، به انجام پیگیری چندین پرونده خاص و تعدادی طرح مقابله‌ای اشاره کرد و گفت: در کنار این اقدامات به منظور حاکم کردن نگاه علمی و هوشمندانه، رصد جرائم خاص بر اساس نقاط جغرافیایی در دستور کار قرار گرفت و با اطلاعات جمع آوری شده از سامانه های مربوط به این جرایم، نخستین نقطه هشدار جهت پیشگیری از وقوع این نوع جرایم شناسایی شد.

وی افزود: بر اساس این داده‌ها متوجه شدیم طی یک ماه اخیر به طور محسوسی سرقت در یکی از نقاط جغرافیایی استان افزایش یافته است که بدین منظور پس از انجام هماهنگی، جلسه تخصصی قرارگاه جرایم خاص در آن محل برگزار و تصمیمات عملیاتی در حوزه پیشگیری از وقوع این جرایم اتخاذ شد.

سرپرست «معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز»  به برخی از تصمیمات اتخاذ شده در این نشست اضطراری اشاره و بیان کرد:  از جمله مقرر شد چند طرح مقابله‌ای در خصوص انواع سرقت‌ها در آن حوزه انجام شود؛ همچنین دوربین‌های سطح شهر از لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا خواهند کرد.

وی متذکر شد: البته ضعف‌های زیرساختی و منابع انسانی نیز در امکانات پلیس آگاهی مربوطه وجود داشت که در این خصوص نیز جلسه‌ای با حضور برخی مسئولان شهری برگزار و تصمیماتی به منظور حل این موانع اتخاذ شد و امیدواریم با مجموعه اقدامات و مصوبات به زودی شاهد کاهش جرم سرقت در سطح استان باشیم.

یاوری هماهنگی تمام دستگاه‌های عضو قرارگاه را مثال‌زدنی توصیف و تاکید کرد: در این مدت اقدامات شبانه‌روزی برای مقابله با سرقت توسط دادسراهای استان و پیگیری مداوم دادستان‌های حوزه‌های قضایی دادگستری کل استان از جمله جناب آقای مددی، دادستان مرکز استان و همچنین نیروی انتظامی و پلیس آگاهی استان از جمله سردار محمدیان و سرهنگ نادربیگی صورت گرفته است و در واقع تمام مجموعه‌های قضایی و انتظامی استان در مورد جرایم خاص کاملاً هماهنگ و هم سو عمل می‌کنند.

وی بار دیگر بر نقش قرارگاه در ایجاد هماهنگی بین کلیه دستگاه‌ها به عنوان حلقه مفقوده در برخورد با جرایم خاص اشاره و متذکر شد: قرارگاه جرایم خاص چندین محور را پوشش می‌دهد که پیگیری پرونده‌ها به صورت استانی، قرار گرفتن به عنوان نقطه تنظیم کننده و هماهنگ کننده دستگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است و خروجی این هماهنگی در سطح استان مقابله مؤثر با مجرمان جرایم خاص بوده است. همچنین قرارگاه دقیقا در جایی که مأموریت نیروی انتظامی و دادسرا تمام می‌شود پیگیری‌های خود را تا زمان به سرانجام رسیدن پرونده‌ها به ویژه اجرای کامل احکام صادره ادامه می‌دهد و پیگیری تا حصول نتیجه، ویژگی متمایز قرارگاه و هدف غایی قوه قضاییه و نیروی انتظامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار