امام جمعه آرادان:
امام جمعه آرادان با بیان اینکه ایران داوطلبانه پروتکل الحاقی آژانس انرژی اتمی را پذیرفت و حالا هم داوطلبانه از آن خارج می‌شود، گفت: این کاهش تعهدات می‌بایست زودتر صورت می‌گرفت.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ 26 February 2021

ایران باید تعهدات خود در زمینه هسته‌ای را زودتر کاهش می‌داد

 

به گزارش تابناک سمنان  حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شرایط ایران اسلامی، تاکید کرد: طبق مصوبه راهبردی مجلس در صیانت از منافع ملت ایران، پنجم اسفند ماه روزی بود که بایستی از پروتکل الحاقی خارج شویم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی داوطلبانه این پروتکل را پذیرفت، تاکید کرد: مدیرکل آژانس انرژی اتمی با درخواست خودشان به تهران آمده و صحبت‌هایی کردند و ما از آن خارج شدیم اما یک تفاهم نامه‌ای بین مسئولان هسته‌ای ایران اسلامی و مسئولان آژانس منعقد شده که تا سه ماه دوربین‌های مراکز هسته‌ای برداشته نشود اما ما هیچ اطلاعاتی را به خارج ندهیم.

امام جمعه آرادان ادامه داد: در این تفاهم نامه آمده که اگر بعد از سه ماه تحریم‌ها برداشته نشد، تمام اطلاعات که از طریق دوربین‌هایی که از مراکز هسته‌ای خارج شده، محو شود و در مقابل اگر آمریکایی و غربی‌ها سر عقل آمدند و به تعبیر امام خمینی (ره) آدم شدند، ما هم این اطلاعات دوربین‌ها را در اختیار آژانس قرار می‌دهیم.

شریفی نیا بیان اینکه در این بین اختلافی بین مجلس و دولت پیش آمد که برخی نمایندگان انقلابی ما ابراز ناراحتی کردند و بیان داشتند که همین سه ماه هم خلاف مصوبه مجلس است و نباید مسئولان سه ماه به آژانس مهلت می‌دادند و حتی صحبت از معرفی رئیس جمهور به قوه قضائیه هم شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خبرگان فرمودند که اختلاف چیزی نیست که قابل حل نباشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که دولت مصوبه مجلس را انجام داد و تعهدات را کاهش داد اما مشکلات مابقی را باید حل کرد، افزود: ظاهر امر این طور است اما گویا برخی نمایندگان اشتباه برداشت کردند و تصور داشتند که این تعهد سه ماهه به آژانس خلاف مصوبه است اما باید گفت علی‌الظاهر اختلافی در کار نیست و کاری که مسئول هسته‌ای کشورمان انجام داد قطعاً با تدابیر عالی رتبه نظام و شورای عالی امنیت ملی بوده است.

امام جمعه آرادان بیان کرد: آمریکایی‌ها سراسیمه شده‌اند و ما معتقد هستیم که باید این کار زودتر انجام می‌شد و نمی‌بایست هفت و نیم سال درنگ می‌کردیم و به تعهداتمان به کمال پایبند می‌شدیم و طرف مقابل با پر رویی وقت‌کشی کرد و کارها را عقب انداخت و آمریکا اصلاً از برجام بیرون آمد.

شریفی نیا با بیان اینکه هر وقت دشمنان بد عهدی کردند باید پیمان را رها کرد، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اشاره کردند دولت همان موقع باید تعهدات را رها می‌کرد همچنین معظم‌له فرمودند این روزها آمریکایی‌ها و چهار کشور اروپایی خیلی مستکبرانه و متکبرانه و با غرور گویا طلبکار ایران اسلامی هستند و یکسره با خطاب و عتاب با کشورمان حرف می‌زنند حال‌آنکه ما باید طلبکار باشیم و آنان مورد سرزنش قرار گیرند. این نشان می‌دهد که جای مظلوم و ظالم در حال عوض شدن است و باید هوشیار بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که ایران اسلامی همین کار را ادامه خواهد داد نکته قابل تأمل اینجا است که نخست وزیر جنایتکار صهیونیست اعلام می‌کند که ما اجازه نمی‌دهیم که ایران به سمت بمب اتم برود حال آنکه فتوای رهبری از ابتدا این بود که تولید، نگهداری و استفاده از بمب اتم حرام است و ما دنبال کار نمی‌رویم.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه امروز غنی سازی ۲۰ درصد در برخی موارد تا ۶۰ درصد انجام می‌شود و اگر می‌خواستیم بمب اتم درست کنیم حتی بزرگ‌تر از رژیم صهیونیستی هم جرأت نداشت که مانع شود، ابراز کرد: ما به خاطر احکام الهی و حکم شرعی خداوند به سمت سلاح‌های کشتار جمعی نرفتیم و نه قدرت دشمنان.

شریفی نژاد در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه نیروهای مردمی یمن و انصارالله در حال آزاد سازی یک شهر هستند، تاکید کرد: با آزادی این شهر منافع عربستان کاملاً در خطر قرار گرفته و سقوط رژیم صعودی نزدیک‌تر خواهد شد.

وی همچنین افزود: در این میانه رئیس جمهور جدید آمریکا انصار الله و حوثی‌ها را از فهرست تروریستی خارج می‌کند و حرکت بسیار قهرمانانه مردم یمن که به انواع موشک‌ها مجهز شده‌اند در حال جواب دادن است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار