ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد؛
آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در استان سمنان نشان می‌دهد که شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته‌اند و این هشداری برای ورود به موج چهارم بیماری است.
کد خبر: ۹۴۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ 26 February 2021

۲ شهرستان استان سمنان در وضعیت نارنجی/شیوع کرونا تشدید شد

 

به گزارش تابناک سمنان  طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، میزان ابتلای به ویروس کرونا در همزمان با روز آدینه افزایش و در نتیجه رنگ بندی شهرستان دامغان نیز از زرد کرونایی به نارنجی تغییر یافته است.

با این حساب شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و زنگ هشدار شروع موج چهارم بیماری کرونا در این دو شهرستان همسایه، بیش از هر زمان دیگری در ماه‌های اخیر، به صدا در آمده است.

هم اکنون شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و گرمسار در وضعیت زرد کرونایی هستند و میامی، سرخه و آرادان سه شهرستان با وضعیت آبی، استان سمنان را می‌سازند و محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه ۹ اسفند ماه لغایت جمعه ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان درباره این رنگ بندی به خبرنگار مهر می‌گوید: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، طی هفته‌ی آینده فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های شغلی یک تا چهار در شهرستان‌های با وضعیت آبی و فعالیت گروه‌های ۱ تا ۳ در شهرستان‌های با وضعیت زرد و فعالیت گروه‌های شغلی ۱ و ۲ در شهرستان‌های شاهرود و دامغان با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی بلا مانع می‌باشد.

حبیب الله خجسته پور بیان کرد: فعالیت‌های آموزش حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش صرفاً در دروس کارگاهی و عملی در شهرستان‌های با وضعیت آبی و زرد با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس مجاز و در سایر پایه‌ها و دروس همچنان به صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس مصوبه‌ی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در سطح استان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بلا مانع بوده و همچنین در مراکز آموزشی کم جمعیت استان که حداکثر دانش آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن است، ارائه شیوه آموزش حضوری منعی نداشته و مجاز خواهد بود.

معاون استاندار سمنان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به‌منظور انجام آزمون دروس عملی دانشگاه‌ها، اسکان هر دانشجوی غیر بومی در یک اتاق بلامانع بوده و دانشگاه‌های استان می‌توانند در صورت فراهم آوردن شرایط ذکر شده نسبت به برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها اقدام نمایند.

خجسته پور بیان کرد: منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه صبح در چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار همچنان به قوت خود باقی است. خودروهای با پلاک ۸۶ و ۹۶ به عنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بلامانع است.

وی افزود: بر اساس قانون و به منظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلاء و قطع زنجیره شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای نارنجی و قرمز به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسایل نقلیه شخصی از استان به شهرستان‌های نارنجی و قرمز در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار