مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان گفت: کمترین نرخ تورم در استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال مربوط به ماه‌های مرداد و شهریور با نرخ ۲۳.۹ درصد و بیشترین نرخ تورم مربوط به بهمن با نرخ ۳۱.۸ درصد است.
کد خبر: ۹۴۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹ 26 February 2021

بیشترین نرخ تورم امسال استان سمنان مربوط به بهمن ماه است

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی سلامتی ابراز داشت: میانگین نرخ تورم مرداد ماه در کشور ۲۵.۸ درصد و در شهریور ماه ۲۶ درصد بود و نرخ تورم در استان سمنان طبق گزارش‌ها کمتر از میانگین کشوری بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان اضافه کرد: نرخ تورم این استان در بهمن امسال کمتر از میانگین کشوری و ۳۱.۸ درصد است.

وی اضافه کرد: نرخ تورم بهمن امسال در کشور ۳۴.۲ درصد و در استان سمنان کمتر از کشور و به میزان ۳۱.۸ درصد گزارش شد. 

وی بیان کرد: براساس آمار و تحلیل‌ها نرخ تورم در استان سمنان بهمن امسال  ۲.۴ درصد از میانگین نرخ تورم کشوری پایین تر بود. 

وی ادامه داد: تورم خانوارها در ۲ بخش شهری و روستایی نیز مورد تحلیل قرار می‌گیرد که بر اساس آمار، نرخ تورم خانوارهای شهری در کشور در بهمن امسال  ۳۴.۱ درصد و در استان سمنان ۲.۶  درصد کمتر از میانگین کشوری و  ۳۱.۵ درصد گزارش شد. 

وی بیان کرد: نرخ تورم خانوارهای روستایی در کشور ۳۵ درصد و در استان سمنان ۳۲.۷ درصد است و آمار نشان دهنده پایین بودن ۲.۳ درصدی نرخ تورم روستایی در استان سمنان نسبت به کشور بود. 

وی خاطرنشان کرد: بررسی هزینه کردها در زمینه‌های مختلف مانند کالاهای خوراکی و آشامیدنی، دخانیات، پوشاک و کفش، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات و  آموزش، از شاخص‌های اصلی سنجش تورم است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان تصریح کرد: شاخص اصلی سنجش تورم بررسی نسبت هزینه‌کرد خانوار استانی از کل هزینه‌ها است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار