سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: رنگ کرونایی شهرستان دامغان از زرد به نارنجی تغییر کرد و بدین ترتیب شمار شهر‌های نارنجی در استان سمنان به ۲ شهر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۴۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 26 February 2021

نارنجی شدن دامغان زنگ خطر کرونا در استان سمنان را پرصداتر کرد

 

به گزارش تابناک سمنان حبیب‌الله خجسته‌پور شامگاه پنجشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: از هشت شهرستان استان سمنان ، ۳ شهرستان در وضعیت آبی ، سه شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

وی افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شهرستان‌های میامی ، آرادان و سرخه دارای رنگ بندی آبی و شهرستانهای سمنان ، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت زرد و شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: محدودیت های کرونایی از روز شنبه ۹ اسفند ماه لغایت جمعه ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ بندی جدید اعمال می‌شود.

خجسته‌پور گفت: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، در هفته آینده فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های شغلی یک تا چهار در شهرستان‌های با وضعیت آبی و فعالیت گروه‌های یک تا سه در شهرستان‌های با وضعیت زرد و فعالیت گروه‌های شغلی یک و ۲ در شهرستان های شاهرود و دامغان با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی منعی ندارد.

وی بیان کرد: فعالیت های آموزش حضوری برای پایه های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار و دانش صرفا در دروس کارگاهی و عملی در شهرستانهای با وضعیت آبی و زرد با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس مجاز و در سایر پایه ها و دروس همچنان بصورت غیر حضوری است.

‍سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در سطح استان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مجاز است و همچنین در مراکز آموزشی کم جمعیت استان که حداکثر دانش آموزان در تمامی پایه های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن باشد، آموزش حضوری منعی ندارد.

خجسته‌پور گفت:  بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به منظور انجام آزمون دروس عملی دانشگاه‌ها ، اسکان هر دانشجوی غیر بومی در یک اتاق مانعی ندارد و دانشگاه‌های استان می توانند در صورت فراهم آوردن شرایط ذکر شده کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها را برگزار کنند.

وی افزود: منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در چهار شهرستان سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار همچنان برقرار است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: خودروهای با پلاک ۸۶ و ۹۶ بعنوان خودروی بومی استان محسوب می‌شود و تردد این خودروها در استان مانعی ندارد.

خجسته‌پور بیان کرد: ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای نارنجی و قرمز به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع است و همچنین ورود هرگونه وسائط نقلیه شخصی از استان به شهرستان‌های نارنجی و قرمز در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه است.

وی تاکید کرد: شهروندان استان سمنان ضمن پرهیز از هر گونه تردد غیر ضروری در استان ، به هیچ وجه به استانهای دیگر، به ویژه شهرستانهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز سفر نکنند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار