مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از افزایش مصرف آب شرب در این استان پس از شیوع بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 25 February 2021

کرونا مصرف آب شرب در استان سمنان را چقدر افزایش داد؟

 

به گزارش تابناک سمنان محمد طاهری  اظهار داشت: افزایش رعایت نکات بهداشتی پس از شیوع کرونا باعث شده است تا شاهد افزایش مصرف آب در شهرها و روستاهای این استان باشیم.

وی با اشاره به روند افزایش مصرف آب شرب از سوی مشترکات خانگی در استان سمنان پس از شیوع بیماری کرونا افزود: شیوع کرونا مصرف آب در استان سمنان را 17 درصد افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان گفت: میزان بارش‌ها در استان سمنان از ابتدای مهرماه تا کنون به‌مراتب کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

طاهری با اشاره به تأثیر این کاهش بارش‌ها بر تأمین آب شرب شهرها و روستاهای استان سمنان عنوان کرد: این مهم سبب شده است که دبی چشمه‌ها و منابع تأمین آب شهرهای استان سمنان کاهش محسوسی داشته باشد.

وی اضافه کرد: به‌طور مثال آب شرب مورد نیاز در شهرستان سمنان از طریق چشمه روزیه و قنات گل رودبار و در صورت لزوم چاه‌های حفر شده تأمین می‌شود؛ اما با توجه به کاهش بارش‌ها دبی آن کاهش‌یافته و احتمال استمرار کاهش آبدهی این منابع آبی وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به افزایش مصرف آب در فصل تابستان و هم‌زمان با فصل گرما عنوان کرد: با توجه به روند موجود، احتمال کمبود و ایجاد مشکل تأمین آب در زمان پیک مصرف در مرکز استان سمنان وجود دارد و ازاین‌رو باید اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب انجام شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار