سرپرست فرمانداری:
سرپرست فرمانداری شاهرود با بیان اینکه مهمترین دغدغه کاسبان تعطیلی در روز‌های پایانی سال است، گفت: اصناف شهرستان از مصوبات ستاد ملی کرونا تبعیت می‌کند.
کد خبر: ۹۴۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 24 February 2021
اصناف شاهرود در ایام پایان سال مصوبات ستاد مقابله کرونا را رعایت کنند

 

به گزارش تابناک سمنان  ابوطالب جلالی روز چهارشنبه  در نشست ستاد تنظیم بازار که با حضور مسوولان اتحادیه اصناف در سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد، افزود: اصنافی که در حوزه خدمات فعال هستند باید بیشتر فعالیت خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند تا از تجمع جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای صنفی مشتریان مشخصی دارند، اظهار داشت: باید با نوبت دهی و زمانبندی دقیق ، زمان حضور مشتریان محدود شود تا از شیوع بیشتر این ویروس کاسته گردد.

جلالی به وضعیت سطح هشدار شاهرود که به رنگ نارنجی تغییر پیدا کرده اشاره نمود و تصریح کرد: باید با همکاری همه مردم و مسوولان سعی شود با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی اوضاع بهتر شده و در نتیجه از نگرانی تعطیلی واحدهای صنفی کاسته شود .

سرپرست فرمانداری شاهرود با بیان اینکه اتحادیه ها مهمترین رکن نظارت و توزیع کالاها هستند، افزود: اکنون در شهرستان کمبود کالاهای اساسی وجود ندارد اما در نظام توزیع با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی استفاده از ظرفیت بسیجیان آموزش دیده برای نظارت بر بازار خبر داد و گفت: این بسیجیان در کنار بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعزیرات حکومتی سعی بر شناسایی اندک متخلفان واحدهای صنفی دارند که این امر با کمک اتحادیه ها محقق می شود.

جلالی با بیان اینکه برخی از اصناف با احتکار کالا سعی بر ایجاد تنش در بازار دارند، تصریح کرد: اتحادیه ها باید با تجزیه و تحلیل وضعیت موجود بازار و کار مطالعاتی با توجه به توزیع جمعیت تقاضاهای مردم را برآورد کرده و نیاز هر منطقه و محله را مشخص نمایند.

به گفته وی، بخشداران هم باید برآورد نیاز هر بخش شهرستان در خصوص کالاهای اساسی را تهیه و گزارش دهند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود هم در این نشست گفت: کمیسیون های بازرسی هر اتحادیه باید فعالیت خود را بیشتر کرده تا در روند توزیع کالاها اثرگذار باشند.

امیر بشیری ادامه داد: در گشت های مشترک اداره صمت و تعزیرات حکومتی باید اتحادیه ها هم مشارکت کرده تا اثرات بهتری را شاهد باشیم.

وی از تخصیص ۲۱۴ تن شکر سهمیه ای به شهرستان شاهرود خبر داد و افزود: ۵۷ تن روغن خوراکی سهمیه ای هم برای واحدهای صنفی روغن بر از جمله قنادی ها تخصیص یافته است.

به گفته وی، لیست های شرکت های پخش که استان ارسال می شود در اختیار اتحادیه ها قرار خواهد گرفت تا نظارت ویژه ای بر توزیع انجام شود.

محمد عباسی، رییس اصناف قنادان شاهرود هم گفت: خرید شکر تخصیص یافته با قیمت ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومانی برای قنادان مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه با کمبود و گرانی مواد اولیه از جمله شکر و  روغن مواجه هستیم، افزود: با توجه به همه گیری ویروس کرونا، حجم تقاضا کم شده و مجبور به تعدیل نیروها هستیم.

عباسی با اشاره به اینکه مجموعه قنادان شهرستان دغدغه تعطیلی در روزهای پایانی به خاطر وضعیت شیوع ویروس کرونا را دارند، اظهار داشت: آنان با تهیه مواد اولیه با توجه به کمبود و گرانی این نگرانی را دارند که نتوانند محصولات تولیدی خود را به خاطر تعطیلی به فروش برسانند.   

رییس اتحادیه آرایشگران زنانه شاهرود هم گفت: مهمترین دغدغه آرایشگران زنانه در روزهای پایانی سال با توجه به وضعیت شهرستان شاهرود از لحاظ سطح بندی شیوع ویروس کرونا ، تعطیلی مغازه آنان است.

فاطمه تبریزی افزود: بسیاری از این آرایشگران اعضای سرپرست خانوار بوده و بیشتر واحدهای صنفی آنان به صورت استیجاری است.

وی با بیان اینکه تعطیلی واحدهای صنفی مهمترین دغدغه اصناف در گروه های ۲، سه و چهار است، تصریح کرد: باتوجه به تعطیلی های مکرر در یک سال گذشته به خاطر همه گیری کرونا درخواستی مبنی بر امهال وام ها شده که تاکنون هیچ اقدامی برای این امر انجام نشده است.

شهرستان شاهرود  بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه است. این واحدها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می پردازند.

شهر شاهرود ۱۵۰ هزار تن جمعیت و سه هزارو ۵۰۰ هکتار مساحت دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار