حمایت از نژاد دام سنگسری؛
تابناک سمنان:  مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ورود دام‌های وارداتی از اسپانیا به شهرستان سرخه در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 24 February 2021

نژاد های بز و گوسفند ایرانی و خارجی - مطالب خرداد 1399

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: این گوسفند پرتولید وارداتی از نژاد «اصف» است که از اسپانیا توسط شرکت «ویرا به پرور» وارد استان سمنان شده است.
وی گفت: این شرکت دارای پروانه 2000 رأسی گوسفند داشتی پر تولید است که در مرحله نخست یک هزار و ششصد رأس از گوسفند نژاد «اصف» را وارد کرده و مابقی در آینده نزدیک وارد می‌شود.

مصطفی شاه‌حسینی ادامه داد: میانگین شیر تولیدی در گوسفندهای بومی ایران بین 80 تا 100 کیلوگرم شیر بوده و میانگین بره‌گیری نیز 8. است.

شاه‌حسینی با اشاره به برخی از ویژگی‌های این گوسفند وارداتی گفت: این گوسفند نژاد شیری با میانگین تولید شیر سالانه 600 لیتر و دوقلوزایی 1.6 درصد است که این شرکت از گوسفندهای وارداتی خود می‌تواند سالانه یک هزار و 200 تن شیر با مجموع درصد چربی و پروتئین ۱۲درصد  تولید نماید.
وی همچنین با بیان اینکه این گوسفند وارداتی نژاد «اصف» نژاد شیری بوده و از تلاقی نژادهای آواسی با ایست فریزین است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به پتانسیل این نژاد در میزان شیردهی، می‌تواند منجر به افزایش شیر شده و کمبود شیر و گوشت را تا حدی جبران کند.
شاه‌حسینی با اشاره به برخی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای حفظ دام‌های در خطر انقراض و ورود دام‌های وارداتی به کشور گفت: حمایت از دام‌های در معرض خطر انقراض از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده و برای مثال حفظ نزاد دام سنگسری در دستور کار بوده و برای سیستم دامداری عشایری و روستایی این نژاد پیشنهاد می‌شود اما برای واحدهای صنعتی دام ، دام‌های پربازده که تأمین گوشت و شیر دارند را پیشنهاد می‌کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار