عملیات اجرایی پروژه ۱۰۶۴ واحدی مسکن طرح اقدام ملی صبح امروز در کرمانشاه آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 24 February 2021

آغاز عملیات اجرایی ۱۰۶۴ واحدی مسکن اقدام ملی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۰۶۴ واحدی مسکن طرح اقدام ملی با حضور بازوند استاندار کرمانشاه، معاون وزیر راه و شهرسازی، هماهنگی امور عمرانی، جمعی از مدیران استان و اعضای شورای مسکن، مدیران عامل بانک‌ها و مدیران و کارکنان پروژه بهارستان برگزار شد.

در این مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی نعمت الله ترکی اظهار داشت:در اجرای این طرح بر اساس آنچه که نیاز مردم است برنامه ریزی خوبی انجام شده است.

وی افزود:احداث ۴۷٠ هزار واحد مسکن پیش بینی شده و در سطح کشور افراد نیازمند شناسایی و برای کسانی که توان تهیه مسکن ندارند، تامین خواهد شد.

ترکی تصریح کرد:مردم انتظار دارند تا سال ۱۴٠۱ صاحب مسکن شوند.چندین پروژه مسکن دیگر نیز در کوتاه‌ترین زمان اجرا و ۱٠۷ هزار واحد به مردم تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه باید ۲ میلیون و صد و پنج هزار واحد تحویل داده شود، ابراز کرد: تاکنون ۹٠٠ هزار واحد تحویل داده شده وامیدوارم بتوانیم به زودی همه واحد‌ها را تحویل داده و به مردم خدمت کنیم.

مهرداد سالاری در ادامه آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه 1064 واحدی مسکن اقدام ملی در کرمانشاه گفت: تاکنون حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در استان کرمانشاه شروع به کار شده و یا مقدمات اجرای آن فراهم شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: حوزه ساخت و ساز یک حوزه بسیار سخت است و مقدمات آغاز عملیات اجرایی این پروژه نیز با طی شدن مراحل دشواری، به سرانجام رسیده است و امیدواریم در ادامه مراحل مختلف ساخت با همین همت و تلاش ادامه پیدا کند.

وی افزود: پرسنل تلاشگر شهرداری کرمانشاه بسیار دلسوزانه به کار خدمات رسانی به شهروندان مشغول هستند و بسیار خوشحالیم با اجرای این پروژه تعداد زیادی از این عزیزان صاحب مسکن می شوند و این حداقل کار برای این قشر زحمتکش است.

سالاری در ادامه به تشریح خسارت‌های گسترده زلزله آبان‌ماه ۹۶ پرداخت و گفت: در این زلزله ۱۰۷ هزار واحد مسکونی آسیب دید که با مدیریت پرتلاش و بادانش استاندار کرمانشاه و هماهنگی و همدلی مدیران این واحدها در کمترین زمان به سرانجام رسید و این تهدید تبدیل به فرصت تبدیل شد.

وی افزود: استان کرمانشاه به لحاظ جمعیتی دارای یک شرایط ویژه است و بیش نیمی از جمعیت استان در شهر کرمانشاه ساکن هستند و تامین مسکن برای این جمعیت عظیم یک دغدغه بسیار مهم است.

معاون استاندار اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در استان کرمانشاه شروع به کار شده و یا مقدمات اجرای آن فراهم شده است و علاوه بر آن حدود ۵ هزار واحد دیگر نیز برای خانواده شهدا و ایثارگران ساخته می شود.

وی تاکید کرد: ساخت این حجم وسیع از مسکن به رونق اشتغال و افزایش گردش مالی این بخش است.

سالاری به مشارکت موثر متقاضیان در طرح مسکن اقدام ملی اشاره کرد: در ابتدا افراد باید بخشی از آورده خود را در بانک مسکن سپرده گذاری کنند و در ادامه این سپرده و تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه به کار گرفته می‌شود در حالیکه قبلا برخی از افراد مشارکت کننده توان مالی نداشتند و پروژه متوقف می شد.

وی به کاهش چشمگیر هزینه‌های طراحی نقشه و صدور مجوزها در پروژه مسکن ملی اشاره کرد و افزود: این مجموعه‌ها در جاهایی ساخته شده که زیرساخت‌های آب؛ برق و گاز و راه دسترسی آن فراهم است و در ابتدا هزینه زمین از متقاضیان دریافت نمی شود.

در پایان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار و شهردار کرمانشاه مراسم کلنگ زنی پروژه ۱۰۶۴ واحدی مسکن طرح اقدام ملی برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار