وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ عضو گروه طالبان در استان‌های قندهار، فاریاب و کاپیسا کشته و شماری دیگر هم زخمی شدند.
کد خبر: ۹۴۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 24 February 2021

۵۷ عضو گروه طالبان در افغانستان کشته شدند

 

به گزارش تابناک سمنان وزارت دفاع افغانستان امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای نوشت که ۴۲ تن از افراد گروه طالبان در حملات هوایی جنگنده‌های ارتش در استان قندهار کشته شدند.

در اطلاعیه آمده است: این حملات در شهرستان‌های پنجوایی، میانشین و ارغنداب صورت گرفته که طی آن ۸ عضو دیگر طالبان زخمی و چهار دستگاه موتورسیکلت و مقداری مهمات و سلاح آنها نیز منهدم شده است.

براساس اطلاعیه وزارت دفاع افغانستان، همچنین هفت عضو گروه طالبان در شهرستان خواجه سبز پوش استان فاریاب طی درگیری با نیروهای ارتش کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

۸ تن دیگر از افراد این گروه نیز در استان کاپیسای افغانستان کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

روز گذشته معاون وزارت دفاع افغانستان طی یک نشست در کابل اعلام کرد که در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۸ هزار نفر از اعضای گروه طالبان کشته و بیش از ۱۰ هزار تن دیگر هم زخمی و حدود ۲ هزار نفر از آنها بازداشت شده اند.

گزارش سازمان ملل متحد از تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۲۰ نیز بیانگر شدت درگیری‌ها در افغانستان می باشد که براساس این گزارش بیش از ۸ هزار غیرنظامی در این سال در افغانستان کشته و یا زخمی شده اند که گروه طالبان مسئول ۶۰ درصد این تلفات خوانده شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار