خانه بهداشت روستای ورکیان از توابع بخش مرکزی شهرستان دامغان، با حضور مسوولان و مردم روستا به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 23 February 2021

خانه بهداشت روستای ورکیان دامغان افتتاح شد

 

به گزارش تابناک سمنان مدیر شبکه بهداشت و درمان دامغان روز سه شنبه افزود: خانه بهداشت روستای ورکیان زیر نظر مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی حضرت قمر بنی هاشم (ع) شهر دامغان قرار دارد. 

بهراد پورمحمدی تصریح کرد: این خانه بهداشت در زمینی به مساحت ۹۲۵ متر مربع با زیربنای ۸۵ متر مربع ایجاد و برای ساخت و تجهیز آن سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است. 

پورمحمدی افزود: این خانه بهداشت از جمله طرح های تکمیل و نوسازی خانه های بهداشت روستایی این شهرستان است که از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و اکنون به بهره برداری رسید که این مجموعه با هدف نوسازی و ایجاد محیطی با امکانات بهتر پزشکی ایجاد شده است. 

وی خاطر نشان کرد: کلیه خدمات بهداشتی از جمله مراقب های بهداشتی تمامی گروه های سنی شامل نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان در این مکان ارائه می شود. 

پورمحمدی گفت: مراقبت های دوران بارداری، آموزش بهداشت عمومی و محیط، واکسیناسیون و مبارزه با بیماری ها نیز از دیگر خدمات قابل اجرا در این خانه بهداشت روستایی است که توسط بهورز خانم و آقا به صورت ثابت و همه ایام هفته انجام می شود.

به گفته پورمحمدی، پزشک نیز به صورت سیار و یک بار در هفته، به ویزیت و تجویز دارو خواهد پرداخت. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان افزود: خانه های بهداشت روستایی با هدف سهولت در خدمات دهی به بیماران، کاهش رفت و آمد به شهر برای درمان های سرپایی و کنترل بهداشتی اهالی روستا ایجاد می شود.

روستای ورکیان در ۵ کیلومتری جنوب شهر دامغان، دارای ۱۰۹ خانوار و ۲۸۷ نفر جمعیت است.

شهرستان دامغان دارای یک بیمارستان دولتی، یک کلینک تخصصی ویژه، ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۲ خانه بهداشت روستایی است و ۳۰۰ پرستار در حوزه پرستاری، بهیاری، فوریت های پزشکی، اتاق عمل و هوشبری فعالیت دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار