طی ۱۰ ماهه امسال ۲۵۴ مددجوی شهرستان اراک منطقه یک تسهیلات قرض الحسنه اشتغال با اعتبار ۹ میلیاردو ۱۵۷ میلیون تومان دریافت کردند.
کد خبر: ۹۴۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ 22 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،ابراهیم خسروی، رئیس کمیته امداد شهرستان اراک منطقه یک با اعلام این خبر گفت: این میزان در مقایسه با عملکرد۱۰ماهه سال قبل که ۱۹۵ نفر با مبلغ ۶میلیارد و۱۳۱میلیون تومان پرداخت شده بود ،در تعداد ۳۰درصد و در مبلغ ۴۹درصد رشد دارد.
وی یادآور شد: کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده ها طی سالهای اخیر وامهای اشتغالزایی را در اختیار افراد تحت حمایت قرار داده است.
وی با بیان اینکه این وامها به افراد تحت حمایت و افراد نیازمند تقاضای وام داده شده است، گفت: اعتبار پرداختی برای این وامها از منابع داخلی، منابع بانکی ، تبصره ۱۶ و اشتغال روستایی و در بخش‌های دام و کشاورزی ، کسب و خدماتی و صنایع دستی پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد منطقه یک اراک با اشاره به فرموده ائمه معصومین (ع) که خداوند انسانهای دارای شغل و حرفه را دوست می دارد و تلاش و کوشش برای به دست آوردن روزی حلال در ردیف جهاد فی سبیل لله عنوان شده است، افزود: دین مبین اسلام همواره انسانها را به تلاش و کوشش و کسب روزی حلال و استفاده از دسترنج خود تشویق کرده است.
وی گفت: با توجه به شرایط موجود مثل کمبود امکانات روستاها وخشکسالی‌های دهه های اخیر ، شاهد خالی شدن روستاها و سیل مهاجرتها هستیم، کمیته امداد با اجرای برنامه‌های مختلف سعی بر ماندگاری مردم در روستاها دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار