مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: تاکنون ۷۰ دستگاه اجرایی استان سمنان، به ۱۷۳ دیزل برق اضطراری مجهز شده‌اند و لازم است سایر دستگاه‌ها نیز نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.
کد خبر: ۹۴۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 22 February 2021

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان گفت: دستورالعمل‌ها و مکاتبات مربوط به پدافند غیرعامل از سوی وزارت کشور و سازمان پدافند غیرعامل به استان‌ها اعلام می‌شود.

کارخایی بیان کرد: مکاتبات پدافند غیرعامل در استان سمنان با دستور استاندار و با امضای معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به تمام دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود که انتظار است این مکاتبات و هشدارها مورد توجه جدی قرار گرفته و عملیاتی و اجرایی شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل برابر تهدیدات سایبری امری لازم و ضروری است و با توجه به افزایش تهدیدات انجام‌شده در ماه‌های اخیر که از سوی دشمنان طراحی و برنامه‌ریزی شده، لازم است تا تمهیدات حفاظتی، ایمنی و پدافندی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی اعمال شود.

کارخایی اضافه کرد: ضرورت رعایت نکات ایمنی و الزامات پدافند غیرعامل در بحث احداث ساختمان‌ها، ابنیه و تأسیسات مهم و حساس با اخذ مجوزهای قانونی و رعایت اصول ایمنی و پدافندی مورد تأکید است.

او اضافه کرد: لازم است تا دستگاه‌های متولی ساخت‌وساز و به‌ویژه شهرداری‌ها بحث ایمنی و رعایت مباحث پدافندی را جدی بگیرند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: بالا بردن ضریب آمادگی و حفاظت از دارایی‌ها و زیرساخت‌های مختلف از اصول مهم کاهش آسیب‌پذیری بوده و از جمله وظایف مهم همه مدیران، شهرداران و فرمانداران است.

کارخایی بیان کرد: دستورالعمل اجرایی آمادگی و نظام رزمایش دستگاه‌های اجرایی در مقابله با تهدیدات که از مصوبات کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور بوده، به استان‌ها ابلاغ ‌شده است.

او افزود: همه دستگاه‌ها باید نسبت به تهیه برنامه آمادگی و پاسخ برای مقابله با تهدیدات مختلف با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و رزمایش اقدام و گزارش کامل اقدامات خود را به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ارسال کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: در بحث تأمین مولدهای برق اضطراری، پیگیرهای خوبی توسط کارگروه تخصصی انرژی در استان انجام شده که این امر از مصوبات مهم کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور نیز محسوب می‌شود.

کارخایی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی به‌منظور استمرار خدمات‌رسانی در شرایط خطر و بحران و نیز در شرایطی که در آستانه انتخابات قرار می‌گیریم، نسبت به پیگیری تأمین و نصب مولدهای برق اضطراری اقدام کنند.

او گفت: تاکنون ۷۰ دستگاه اجرایی با توجه به تلاش‌های انجام‌شده، به ۱۷۳ دیزل برق اضطراری مجهز شده‌اند و لازم است سایر دستگاه‌ها نیز نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار