معاون سیاسی و انتظامی استانداری البرز با اشاره به تشدید محدودیت‌های کرونایی در استان البرز، گفت: سه مورد ویروس کرونای انگلیسی در استان البرز مشاهده شده است که دو مورد از مبتلایان مسافر بودند و متاسفانه جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۴۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 22 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» نور محمد فردی با اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان البرز تغییر کرده است، گفت: اجرای محدودیت‌های شدید تر در سه شهرستان البرز در دستورکار قرار گرفته است همچنین فردیس و کرج نیز محدودیت‌های وضعیت نارنجی لحاظ می‌شود.

معاون سیاسی، انتظامی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه سه مورد کرونا انگلیسی در استان البرز مشاهده شده است، افزود: کرونا جهش یافته معروف به کرونا انگلیسی در 80 کشور جهان از جمله ایران شیوع پیدا کرده است که سه مورد از این نوع ویروس در البرز مشاهده شده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: یک مورد از مبتلایان که قبلا هم گفته شده بود از استان قزوین به بیمارستان هشتگرد منتقل شده بود و متاسفانه جان خود را از دست داد؛ مورد دیگری هم مسافری از منجیل بود که او نیز فوت کرد و پس از بررسی‌ پزشکان متوجه شدند شخص دوم مبتلا به ویروس انگلیسی است.

فردی در خصوص نفر سوم اظهار کرد: نفر سوم یک خانم البرزی است که به محض مشاهده علائم ویروس جهش یافته و پاسخ مثبت آزمایش او، ستاد مقابله به کرونا تشکیل و مقرر شد با اقدام پیشگیرانه و تشدید محدودیت‌ها از شیوع موج چهارم جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اگر رعایت نکنند محدودیت در  امکانات نیز اعمال خواهد شد، افزود: مقرر شد ادارات با یک دوم ظرفیت فعالیت کنند، همچنین برگزاری نمایشگاه بهاره ممنوع است، ساعات ارائه خدمات صنوف محدود شود تالارهای پذیرایی نیز اجازه فعالیت نخواهند داشت.

معاون سیاسی استانداری البرز در ادامه به تداوم تعطیلی مدارس اشاره کرد و یادآور شد: در ساوجبلاغ و اشتهارد 38 نفر که با مبتلایان کرونا انگلیسی در ارتباط بودند و مشکوک به ویروس جهش یافته هستند به قرنطینه رفتند، البرز در وضعیت جدی خطر قرار گرفته است. 

وی با تأکید بر اینکه در سه شهرستانی که محدودیت کرونایی قرمز رنگ لحاظ شده است تنها رسته یک اجازه فعالیت دارند، اظهار کرد: تردد از مرز آبیک کنترل می‌شود و تشدید محدودیت‌ها برای کرج و فردیس نیز پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار