از روز گذشته نقل و انتقالات لیگ برتر آغاز شد و تیم ها این فرصت را خواهند داشت تا 6 بازیکن جدید بخدمت بگیرند.
کد خبر: ۹۴۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 21 February 2021

 

به گزارش تابناک سمنان بر خلاف اخباری که از پیش وجود داشت تیم ها هم چنان با محدودیت جذب بازیکن خارجی مواجه هستند و قانون ابتدای فصل به قوت خود باقی است. سعید آذری – مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان وعده داده بود این قانون بزودی برداشته می شود. 

 

فریبرز محمود زاده – رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در این باره می گوید: « تا این لحظه این قانون سر جای خودش است. این قانون برای کل فصل در نظر گرفته شده و محوریت اصلی آن هم بازیکنان بوده است. البته خیلی از مربیان هم باشگاه‌ها را دچار چالش کردند و به همین دلیل این قانون گذاشته شد تا باشگاه‌ها پرونده‌های خود را سر و سامان دهند. سازمان لیگ مقابل باشگاه‌ها نیست و مشکل خود باشگاه‌ها باعث این مورد شده است.»

 

اما چرا این قانون برداشته نشد؟ خبر ورزشی در این باره می نویسد: برخی از پرونده ها به قوت خود باقی است. هنوز همه پرونده ها علیه تیم های ایرانی در فیفا حل و فصل نشده است و برخی از پرونده ها نیز به تازگی شکل گرفته است. بر اساس خبرهای رسیده از راهروی فدراسیون فوتبال تا زمانی که همه پرونده ها شکل گرفته علیه تیم های ایرانی در فیفا مختومه نشود این قانون به قوت خود باقی خواهد ماند اما با حل و فصل شدن همه پرونده ها ممکن است محدودیت جذب بازیکنان خارجی برای تیم های لیگ برتری برداشته شود. 

 
اما این قانون در آینده با شرط و شروط خاصی برای تیم ها آزاد می شود. بدین شکل اگر تیمی در جذب بازیکن خارجی در پرداخت دستمزد بازیکن یا مربی خارجی کوتاهی کند با حکم تعیین وضعیت مکلف خواهد شد پرونده بازیکن یا مربی خارجی را تعیین و تکلیف کند و از سویی به خاطر طرح پرونده در فیفا به مدت چند فصل از جذب بازیکن خارجی محروم می شود. 

 

در حال حاضر تیم های متعددی از بازیکنان خارجی در ترکیب خود بهره می برند و در پرداخت دستمزد ها هم به موقع عمل می کنند و این قانون مورد اعتراض این تیم ها است و بر این عقیده اند منع حضور خارجی ها در لیگ برتر به ضرر تیم هایی است که می خواهند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار