افزایش ۲۳ درصدی ارزش صادرات استان؛
تابناک سمنان: علی اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با اشاره به نقش استان در صادرات کشور گفت: استان سمنان ۰.۸ درصد از ارزش ارزی صادرات کشور را در اختیار دارد.
کد خبر: ۹۴۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 20 February 2021

نتیجه تصویری برای صادرات سمنان


رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان  درباره صادرات استان به کشور‌های همسایه گفت : صادرات استان سمنان توسط ۸۵ شرکت صادراتی به ۴۶ کشور جهان از قبیل افغانستان، عراق، ترکیه، امارات، آذربایجان، روسیه، پاکستان و ... انجام می‌شود.

وی  با اشاره به ارزش صادرات استان سمنان ابراز داشت : بر خلاف صادرات کل کشور که از لحاظ وزنی و ارزش دلاری روند کاهشی داشته است صادرات استان سمنان از لحاظ دلاری ۲۳ درصد افزایش یافته است.

علی اصغر جمعه ای در معرفی کالا‌های صادراتی استان سمنان اظهار کرد: هیدروکربن سبک، هیدراکسید سدیم (سود سوزآور)، کابل زمینی، لوازم خانه داری از پلاستیک، سرب تصفیه شده، پودر ماشین لباسشویی، سیلیسیوم، کربنات سدیم، اجزا ساخته شده از آهن و فولاد، کاشی و سرامیک، کولر آبی و شیرینی و شکلات نمونه‌هایی از کالا‌های صادراتی استان سمنان به شمار می‌رود.

جمعه ای درباره وضعیت صادرات و واردات استان تصریح کرد: استان سمنان در بحث صادرات در سال ۹۹ به ارزش ۲۱۶ میلیون دلار نسبت به سال گذشته  ۲۳ درصد افزایش داشته است و از لحاظ وزنی در سال ۹۹ صادراتی با وزن ۱۸۸ هزار تن و در سال ۹۸ با وزن ۲۰۳ هزار تن با ۷ درصد کاهش رو به رو بوده است.

وی همچنین در خاتمه افزود: واردات استان سمنان در ۹ ماهه اول سال جاری به ارزش ۴۷ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است و بر اساس ارزش وزنی واردات سال ۹۹ در استان سمنان ۱۰.۷ هزار تن بوده که در مقایسه با سال گذشته  با ارزش وزنی ۱۴ هزار تن با ۲۵ درصد کاهش رو به رو بوده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار