سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: شمار فوتی‌های ناشی از بیماری عالم‌گیر کووید ۱۹ در این استان به ۹۰۹ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۴۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 20 February 2021

کرونا به زندگی 909نفر در استان سمنان پایان داد/ پروتکل‌ها را جدی بگیرید

به گزارش تابناک سمنان حبیب الله خجسته پور با اشاره به وجود دانشگاه علوم پزشکی در این استان اظهار کرد: 668 نفر از این فوتی‌ها در بیمارستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان و 241 نفر نیز در بیمارستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود جان باخته‌اند.

وی با اشاره به افزایش محدود موارد مثبت سرپایی ضمن تاکید بر لزوم حساسشیت بیشتر در ارتباط با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه دورهمی خانوادگی به شمار موارد بستری فعلی در مراکز درمانی و بیمارستانی این استان پرداخت و افزود: در حال حاضر 111 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که 55 نفر از آنان در بیمارستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان و 56 نفر نیز در بیمارستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود بستری هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص شمار کلا موارد قطعی مثبت در این استان از ابتدای بروز این همه‌گیری عالمگیر گفت: شمار موارد قطعی مثبت در این استان 24 هزار و 153 نفر است که 17 هزار و 30 نفر از آنان در بیمارستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان شناسایی و هفت هزار و 123نفر نیز در بیمارستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود شناسایی شدند.

وی با اشاره به آزمایش‌های مثبت قطعی شبانه‌روز گذشته در استان خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته 139 مورد مثبت جدید در دو دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی شدند که 43 نفر از آن در مراکز بیمارستانی وابسته به علوم پزشکی شاهرود و 96 نفر نیز در بیمارستان‌های علوم پزشکی سمنانی شناسایی شدند.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا همچنین اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون هفت هزار و 431 نفر از موارد بستری شده در استان سلامت کامل خود را بازیافته و ترخیص شدند که سهم علوم پزشکی سمنان از این رقم، 3811 و سهم علوم پزشکی شاهرود 3620 نفر بوده است.

خجسته‌پور با اشاره به روند افزایشی مبتلایان در برخی نقاط کشور از عموم مردم هم‌وطنان و هم‌استانی‌ها خواست ضمن پرهیز از هرگونه دورهمی و اجتماع به طور جدی به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد استانی مقابله با کروناویروس توجه کرده و استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی‌تر از پیش مدنظر داشته باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار