طرحی که بدون کار کارشناسی آغاز شد؛
دبیر انجمن داروسازان تهران، در ارتباط با مشکلات پیش آمده برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک در داروخانه های کشور، نکاتی را متذکر شد.
کد خبر: ۹۴۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 20 February 2021

مشکلات نسخه ‌پیچی الکترونیک

 

به گزارش تابناک سمنان محمدرضا دری، گفت: همان طور که بابت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان و خدمات الکترونیک، هزینه دریافت می‌شود، خواسته ما هم این است که هزینه‌های نسخه نویسی الکترونیک در داروخانه‌ها محاسبه شود.  ن

وی با انتقاد از اینکه در تصمیم گیری برای اجرایی شدن نسخه الکترونیک در داروخانه از انجمن داروسازان نظر خواهی نشده است، افزود: ما معتقدیم این طرح بدون کار کارشناسی آغاز شده است. در حالی که باید نظرات ما را بخواهند و بشنوند.

دری با طرح این سوال که باید مشخص شود هزینه‌های اجرای نسخه نویسی الکترونیک در داروخانه‌ها چگونه محاسبه و پرداخت خواهد شد، گفت: باید مشخص شود که هزینه‌های نسخه خوانی الکترونیک در داروخانه‌ها را چه کسی پرداخت می‌کند.

دبیر انجمن داروسازان تهران ادامه داد: متأسفانه نگاه بیمه‌ها در نسخه نویسی الکترونیک، از بالا به پایین است. زیرا، وقتی صحبت از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بود، بیمه‌ها مدعی بودند که نیروی متخصص لازم است.

 

وی در واکنش به ادعای بیمه‌ها برای حذف دفترچه‌های کاغذی و صرفه جویی که صورت گرفته است، گفت: اتفاقاً در داروخانه باید به ازای هر نسخه الکترونیک، دو برگه A4 هزینه کنیم. ضمن اینکه نیاز به اینترنت پر سرعت داریم و همه اینها برای داروخانه‌ها هزینه دارد، اما بیمه‌ها این هزینه را ندیده‌اند و معلوم نیست که ما باید این هزینه‌ها را از چه کسی بگیریم.

دری افزود: ما معتقدیم با نسخه الکترونیک نه تنها در وقت مردم صرفه جویی نمی‌شود که بر عکس، اگر با نسخه کاغذی ۵ دقیقه وقت تلف می‌شد، با نسخه خوانی الکترونیک، این مدت ۳ برابر شده و حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از وقت مردم برای نسخه خوانی گرفته می‌شود.

دبیر انجمن داروسازان تهران، با تاکید بر هزینه بر بودن طرح نسخه نویسی الکترونیک در داروخانه‌ها، گفت: بیمه‌ها در این ماجرا هوشیارانه عمل کرده و همه مشکلات را متوجه داروخانه‌ها ساخته است.

وی ادامه داد: قطعاً اجرای عجولانه این طرح باعث سرگردانی بیماران می‌شود و داروخانه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. لذا، ما انتظار داریم تا زمانی که محل پرداخت هزینه‌های این طرح مشخص نشده است، آن را متوقف کنیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار