عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: تلاشمان این است که ظریف را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به میدان بیاوریم.
کد خبر: ۹۴۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 20 February 2021

 

به گزارش تابناک سمنان سعید نور محمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان  با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت:  در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان هنوز درباره مصداق‌ نامزدهای ریاست جمهوری بحثی صورت نگرفته و تصمیم‌گیری درباره نامزدها و یا اظهار نظر درباره آنها به پس از ثبت نام نامزدها و تایید صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان موکول شده است.

او  با اشاره به تکذیبیه محمدجواد ظریف مبنی بر حضورش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ادامه داد: ما به عنوان اعضای حزب ندای ایرانیان تلاش‌مان این است که نظر او را تغییر دهیم و هیچ چیز هم در عالم سیاست محال نیست.

نورمحمدی با اشاره به حضور سید حسن خمینی در انتخابات و اقبال اصلاحات به هر دام از این دو گزینه هم گفت: درباره حضور او اطلاعی ندارم و نمی‌توان گفت که کدام یک از این افراد از اقبال بیشتری برخوردار خواهند شد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، با اشاره به معرفی نامزدهای جداگانه توسط هر یک از احزاب اصلاح طلب هم بیان کرد: اگر ساز و کار درونی نهاد اجماع ساز مسیر درستی را پیش ببرد احتمالا به ائتلاف خواهد رسید، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم شاهد بودیم که در مرحله نخست تعداد بسیاری نامزد می‌شوند و نظرات خود را اعلام می‌کنند که در نهایت یک نفر به عنوان نامزد اصلی هر یک از احزاب معرفی می‌شود.

فعال اصلاح طلب بیان کرد: امیدواریم که هم در اصلاحات و هم در اصولگرایان، ساز و کارها به صورتی پیش رود که ما دو نامزد اصلی برای انتخابات را شاهد باشیم تا انتخابات از رقابت درون جریانی خارج شود، اگر ساز و کارها درست باشد منطقی است که این اتفاق رخ دهد.

او درباره چگونگی این ساز و کارها هم بیان کرد: ساز و کارها باید مورد توافق همه احزاب درونی جریان اصلاحات و همه نامزدها باشد و باید ساز و کاری تعریف شود که محل اختلاف نبوده و نحوه اجرای آن هم عادلانه باشد که تا به حال نمونه آن در ایران نبوده است.

نورمحمدی افزود: البته در ادوار گذشته انتخابات، ساز و کارهایی که در هر دو جریان شکل گرفت ساز و کارهای مناسبی بود، اما در محل اجرا باعث اختلاف شد. اگر دو جریان سیاسی به این بالندگی برسند که یک نقش فراحزبی داشته باشند می‌توان امیدوار بود که ما در رقابت‌های انتخاباتی هم به جایی برسیم که نامزدهای یک جریان نظر عقل سلیم همان جریان را پذیرا باشند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان،  با اشاره به نقش احزاب در حضور پررنگ مردم در انتخابات هم بیان کرد: اگر به صورت کلی بخواهم بگویم یک پاسخ دارد، اما اگر مشخصا درباره این دوره صحبت کنم یک پاسخ دیگر دارد؛ برای مثال اگر در یک فضای متعادل باشیم که در آن احزاب و گروه‌ها توان رقابت  داشته باشند، مهم‌ترین اقدام احزاب این است که نامزدها و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کنند و مردم با شنیدن این برنامه‌ها تصمیم بگیرند به آنها رای دهند یا نه.

او ادامه داد: اما در انتخابات آینده ما با یک موضوع دیگری مواجه هستیم که در ادوار گذشته وجود نداشته و آن هم دلخوری بخش عمده‌ای از مردم به سبب شرایط اقتصادی کشور است که باعث شده مردم به نوعی بی تفاوتی به موضوع انتخابات برسند و این موضوع در نظر سنجی‌ها  هم نمود داشته است. در این شرایط احزاب باید نقش خود را در ایجاد این شرایط پذیرفته و با مردم صادقانه صحبت کنند. معتقدم که به جز این راه، هیچ راه دیگری برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات وجود ندارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار