کد خبر: ۹۴۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵ 20 February 2021

 

به گزارش تابناک سمنان دو کنسول نسل نهمی ایکس‌باکس سری اس و سری ایکس از همان زمان عرضه‌ی خود تکنولوژی‌هایی را به همراه داشتند که به علاقه‌مندان این امکان را می‌داد با استفاده از قابلیت پشتیبانی از نسل گذشته (Backward Compatibility)، عناوین قدیمی‌تر را با رزولوشن بیشتر و حتی در برخی موارد به همراه پشتیبانی از قابلیت HDR تجربه نمایند.

حال اخیرا شرکت مایکروسافت به معرفی یک تکنولوژی جدید در رابطه با پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های گذشته برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری اس و سری اکس پرداخت که به افزایش نرخ فریم اجرایی این عناوین منجر می‌شود. این قابلیت که هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد، نرخ فریم اجرایی پنج بازی قدیمی‌تر را با بهبود بر روی سیستم‌های نسل نهمی ایکس‌باکس اجرا خواهد کرد.

اخیرا آقای جیسون رونالد (Jason Ronald)، مدیر برنامه‌ریزی بخش ایکس‌باکس در یک مصاحبه با کلت ایست‌وود (Colt Eastwood) به بیان مطالبی در مورد قابلیت افزایش نرخ فریم بازی‌های قدیمی‌تر دو کنسول نسل نهمی مایکروسافت پرداخت. وی در این باره اظهار داشت که قابلیت جدید افزایش نرخ فریم، به هیچ عنوان نیازی به اقدام اضافی توسعه‌دهندگان به مانند عرضه‌ی به‌روزرسان برای بازی‌های خود نخواهد داشت و از طرفی برای آن‌ها یک انعطاف جالب به وجود خواهد آورد تا اگر نیازی به بهبود کیفیت اجرایی عناوین قدیمی خود در نسل نهم می‌بینند، آن را اعمال سازند:

ما همه‌ی این کارها [افزایش رزولوشن و نرخ فریم] را بدون هیچ زحمت اضافی توسط خود توسعه‌دهنده انجام می‌دهیم؛ بنابراین در بعضی موارد، آن‌ها اگر تصمیم به بازنگری در کیفیت محصول خود و ارتقای آن برای نسل نهم بگیرند، می‌توانند کنترل و انعطاف‌پذیری بیشتری را در اختیار داشته باشند. آن‌ها ممکن است برنامه‌های زیادی برای بازی قدیمی‌تر خود داشته باشند؛ بنابراین ما به دنبال همکاری واقعی با ناشرین و سازندگان خواهیم بود.

علاوه بر این موارد، آقای جیسون رونالد عملکرد سیستم ارتقای نرخ فریم عناوین قدیمی را تشریح کرد و توضیح داد که شاید برخی سازندگان برای بازی‌های خود برنامه‌ی خاص خودشان را داشته باشند و از همین رو تمام بازی‌های نسل گذشته که بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس عرضه شده‌اند، احتمالا از این قابلیت پشتیبانی نکنند:

ما به نظر جامعه‌ی بازی‌بازان گوش می‌دهیم. متوجه اشتیاق این اجتماع هستیم و می‌دانیم که طرفداران ما بیشتر دوست دارند به تجربه‌ی کدام عناوین قدیمی‌تر بپردازند. در برخی موارد به دلایل تکنیکال، ما قادر به فعال کردن قابلیت افزایش نرخ فریم برای همه‌ی بازی‌های قدیمی نخواهیم بود؛ چرا که برخی توسعه‌دهندگان برنامه‌های مخصوصی برای عناوین خود دارند و قصد دارند به‌روزرسان‌هایی برای آن‌‌ها منتشر سازند.

در حال حاضر پنج بازی Far Cry 4 ،Watch Dogs 2 ،UFC 4 ،Sniper Elite 4 و New Super Lucky’s Tales عناوینی هستند که بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس سری اس و سری ایکس از قابلیت افزایش نرخ فریم پشتیبانی می‌کنند. شرکت مایکروسافت به بازی‌بازان وعده داده است که در آینده عناوین قدیمی بیشتری به این فهرست اضافه خواهند شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار