عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود روسیه قدرتمند در کنار ایران سرافراز می‌تواند تمام معادلات جهانی را به نفع دو کشور تغییر دهد.
کد خبر: ۹۴۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶ 20 February 2021

وجود روسیه در کنار ایران تمامی معادلات جهانی را به نفع دو کشور تغییر می‌دهد

 

به گزارش تابناک سمنان حسن همتی  با اظهار خرسندی از همکاری بین‌المللی مقامات کشور روسیه با ایران اظهار داشت: بی‌تردید دنیای تک قطبی و زورگویی به پایان رسیده و اکنون جمهوری اسلامی ایران یکی از تاثیر‌گذاران و اصلی‌ترین کشورها در معادلات بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در نابودی داعش که دست نشانده آمریکا بود نقش اصلی را داشته است تصریح کرد: در مقابله با این تشکیلات تروریستی نیز، شهدای بسیاری از جمله سردار بزرگ مقاومت حاج قاسم را تقدیم کرد.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده که ایران آغاز کننده هیچ جنگی نبوده است بیان کرد: اما در جنگ هشت سال دفاع مقدس به اندازه‌ای قدرتمندانه عمل کرد که همگان متحیر مانده‌اند.

وی افزود: هدف قرار دادن پایگاه الاسد جزو افتخارات پاسداران جان بر کف هوا فضای سپاه بود و ایران همیشه دوست و شریک قابل اعتمادی برای کشورهای دوست است و حمایت از عراق، جبهه مقاومت ،سوریه و قطر نمونه بارزی است.

همتی ادامه داد: در مورد برجام، فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «آمریکا باید اول به برجام برگردد، تحریم‌ها را لغو کند و برای ما راستی آزمایی شود" برای همه فصل الخطاب است و ایران براساس این سیاست عمل می‌کند و از سوی دیگر تغییر افراد در آمریکا برای کشورمان تفاوتی نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران از منافع خود با تمام توان و قدرت دفاع خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اعتمادی به آمریکا نیست اظهار داشت: امضای مسئولان آنها نیز برای کشورمان تضمین نداشته و خروج از برجام و بعضی پیمان‌های بین‌المللی نشان از قلدری  و کج فهمی آنها است.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه مطلوب است بیان کرد: اما انتظار ایران این است که این روابط در تمام زمینه‌ها از جمله امنیتی، اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری توسعه یابد و دلار از معاملات کنار زده شود.

وی افزود: آمریکا برای مقابله با ایران و روسیه اقدام به ائتلاف می‌کند و ایران نیز باید در قبال آنها ائتلاف قدرتمندی تشکیل داده و مقامات ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب اهمیت بالایی برای تقویت مناسبات در تمام زمینه با روسیه قائل هستند و سفر قالیباف که حامل پیام امام خامنه‌ای بود نمونه این اهمیت است و از سوی دیگر وجود روسیه قدرتمند در کنار ایران سرافراز می‌تواند تمام معادلات جهانی را به نفع دو کشور تغییر دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار