با پایان نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر فوتبال، ترین‌های هر بخش معرفی شدند.
کد خبر: ۹۴۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ 20 February 2021

به گزارش تابناک سمنان نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران به پایان رسید تا تمام تیم‌ها آماده نقل و انتقالات و آغاز نیم فصل دوم مسابقات شوند. هفته‌های پایانی نیم فصل اول لیگ برتر تحت تاثیر درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان بسیار غم انگیز پیگیری شد.

پرسپولیس با برد پر گل ۵ بر صفر مقابل گل گهر عنوان قهرمانی نیم فصل اول را کسب کرد تا خودش به عنوان مدعی شماره یک قهرمانی معرفی کند. سپاهان و استقلال هم با فاصله کمی نسبت به سرخپوشان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. با پایان نیم فصل اول رقابت‌ها نگاهی به ترین‌های هر بخش انداخته‌ایم.

 

بهترین بازیکن - بهترین گلزن (سجاد شهباززاده)

سجاد شهباززاده مهاجم سپاهان در خیلی از هفته‌های لیگ بیستم بهترین بازیکن هفته بود و عملکرد چشمگیری در نیم فصل نخست داشت. شهباززاده موفق شد با ۱۲ گل زده آقای گل نیم فصل شود و سهم پر رنگی در موفقیت سپاهان داشته باشد. شهباززاده ۲ بار هم پاس گل داد. قاطعانه می‌توانییم بگوییم که مهاجم سابق استقلال در این فصل خودش را احیا کرده است زیرا شهباززاده در کل فصل گذشته ۳ گل زده بود.

بهترین گلساز (کریم اسلامی)

کریم اسلامی بازیکن کهنه‌کار تیم نساجی با وجود اینکه تیمش نتوانست در نیم فصل اول عملکرد خوبی داشته باشد، بهترین گلساز مسابقات بود. او در نیم فصل نخست ۴ پاس گل داد و در این زمینه بهترین عملکرد را داشت. البته ۶ بازیکن در نیم فصل نخست ۳ پاس گل دادند و اسلامی تنها بازیکنی بود که ۴ پاس گل داد.

بهترین دروازه بان (حامد لک)

حامد لک سنگربان اصلی تنها در یک مسابقه از ۱۵ بازی ابتدایی سرخپوشان به میدان نرفت و در ۱۴ بازی فیکس بود. او موفق شد در نیم فصل اول آمار درخشان ۸ کلین شیت را ثبت کند. محسن فروزان، رشید مظاهری و حسین پورحمیدی هم ۶ کلین شیت داشتند. لک ۹ کلین شیت در کل فصل قبل داشته بود. تنها مشکل لک کارت گرفتن زیاد است که یک بار باعث محروم شدن او در این فصل شده است.

بهترین مربی (یحیی گل محمدی)

انتخاب سرمربی پرسپولیس به عنوان بهترین مربی نیم فصل اول اصلا کار سختی نیست زیرا یحیی گل محمدی یک تیم کاملا متفاوت را به قهرمانی نیم فصل رساند. گل محمدی به دلیل کمبود بازیکن باکیفیت در چند بازی بدون مهاجم نوک تخصصی بازی کرد و در چند دیدار آخر، کمال کامیابی نیا را در قلب دفاع قرار داد. پرسپولیس گل محمدی در نیم فصل اول لیگ بیستم با وجود اینکه کیفیت همیشه را نداشت اما همچنان در جمع آوری امتیازات فوق العاده کار کرد.

بهترین خط حمله (سپاهان)

شاید قبل از شروع لیگ بیستم افراد زیادی به موفقیت محرم نویدکیا در سپاهان به عنوان سرمربی خوشبین نبودند اما عملکرد زردپوشان مهر خاموشی بر دهان این افراد زد. بهترین عملکرد سپاهان در خط حمله بود. شاگردان نویدکیا ۲۵ گل در نیم فصل اول زدند که از مجموع تعداد گل‌های ماشین سازی و نساجی (۲۱) بیشتر بوده است.

بهترین خط دفاع (پرسپولیس)

یکی از اصلی ترین دلایلی که سرخپوشان پایتخت قهرمان نیم فصل شدند به ساختار دفاعی خوب این تیم مربوط می‌شود. پرسپولیس در ۱۵ بازی تنها ۸ گل دریافت کرد. شاگردان گل محمدی با ۹ کلین شیت ثابت کردند که این موضوع به نفرات بستگی ندارد زیرا در مقاطعی از فصل پرسپولیس تنها یک دفاع وسط تخصصی داشت. البته حضور سیدجلال حسینی هم بی تاثیر نبود و کاپیتان سرخپوشان یک نیم فصل درخشان را سپری کرد.

بیشترین برد (پرسپولیس و سپاهان)

پرسپولیس و سپاهان تیم‌های اول و دوم جدول ۸ برد کسب کردند و بهترین آمار را به ثبت رساندند. در طرف مقابل ماشین سازی و ذوب آهن هم با کسب تنها یک پیروزی ضعیف ترین عملکرد را داشتند. کمترین باخت هم با یک شکست متعلق به پرسپولیس بود. در طرف مقابل نساجی با ۱۰ شکست، بدترین عملکرد را داشت.

بیشترین تساوی (سایپا، ذوب آهن و فولاد)

با وجود اینکه از سایپا به عنوان استاد تساوی یاد می‌شد اما تیم‌های دیگری هم بودند که تعداد تساوی زیادی داشتند. شاگردان ابراهیم صادقی در این فصل ۸ تساوی داشته‌اند. فولاد و ذوب آهن هم عملکرد مشابهی داشتند. آلومینیوم هم با ۷ تساوی در رده بعدی قرار گرفت.

بیشترین کارت زرد (سروش رفیعی)

هافبک خلاق سپاهان که در نیم فصل اول لیگ برتر بازی‌های باکیفیتی را به نمایش گذاشت، یک آمار منفی عجیب را از خود بر جای گذاشت. رفیعی ۶ کارت زرد دریافت کرد که عجیب به نظر می‌رسد. علیرضا علیزاده، میلاد فخرالدینی، آرش رضاوند و صادق بابااحمدی هم ۵ کارت زرد دریافت کردند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار