کد خبر: ۹۴۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 19 February 2021
صفحه نمایش لپ تاپ

به گزارش تابناک سمنان برای یادگیری نحوه تمیز کردن صفحه لپ تاپ خود می‌توانید از این راهنما استفاده کنید. تمیز بودن صفحه نمایش لپ تاپ شما که به‌عنوان پنجره‌ای برای ورود به دنیای دیجیتال است، برای داشتن یک تجربه ایده‌آل هنگام استفاده از لپ تاپ حیاتی است. صفحه نمایش‌های لپ تاپ معمولاً انواع آلودگی‌ و گردوغبار از لکه‌های غذایی مانند پاشیده شدن سس ماکارونی گرفته تا باکتری‌ها و ذرات نامحسوس را جذب می‌کند.

از همه مهم‌تر این است که شما باید بدانید چگونه صفحه نمایش لپ تاپ خود را به‌درستی تمیز کنید، زیرا مشخص شده است که ویروس کرونا که جهان را به یک بیماری همه‌گیر مبتلا کرده است، می‌تواند در برخی از مناطق برای چندین روز زنده بماند.

تمیز کردن صفحه‌نمایش لپ‌تاپ

اگرچه صفحه‌های شیشه‌ای مانیتورهای CRT قدیمی دارای یک لایه محافظتی اضافی هستند، اما صفحه نمایش‌های LCD لپ تاپ‌های امروزی این ویژگی را ندارند. این موضوع به معنی آن است که برای تمیز کردن صفحه لپ تاپ خود باید از استفاده از محصولات قوی مانند شیشه‌پاک‌کن خودداری کنید.

برخی از صفحه نمایش‌ها مانند نمایشگرهای مک بوک و صفحه‌های لمسی دارای یک لایه اولئوفوبیک هستند که می‌تواند تا حدی صفحه نمایش را از جذب اثرانگشت و لکه‌ها حفظ کند. اما اگر از پاک‌کننده‌های الکلی استفاده می‌کنید، ممکن است این لایه محافظتی را نیز پاک کنید.

تمیز کردن صفحه‌نمایش لپ‌تاپ

می‌توانید از پاک‌کننده ۹۹ درصد ایزوپروپیل استفاده کنید، اما اگر اعتقاد دارید که این پاک‌کننده ممکن است بیش از حد قوی باشد، می‌توانید از پاک‌کننده‌های ۷۵ درصدی یا حتی کمتر استفاده کنید. در حقیقت، ایزوپروپیل رقیق‌شده با آب خالص تا ۶۰ درصد حتی از استفاده از پاک‌کننده‌های دارای ۹۹٫۹ درصد ایزوپروپیل نیز مؤثرتر است، زیرا آب اجازه می‌دهد تا محلول به دیواره‌های سلولی میکروارگانیسم‌ها نفوذ کند و همچنین باعث کند شدن زمان تبخیر حلال می‌شود. در نتیجه، زمان تماس حلال آلی با میکروارگانیسم‌ها افزایش می‌یابد.

هرگز پاک‌کننده صفحه نمایش را مستقیماً روی صفحه لپ تاپ خود اسپری نکنید. درعوض، پاک‌کننده را روی یک پارچه میکروفیبر اسپری کنید. سپس به‌وسیله پارچه و با حرکات دایره‌ای کوچک در تمام قسمت‌های صفحه نمایش لپ تاپ، آلودگی‌ها را پاک کنید. پارچه را در مواد شوینده غوطه‌ور نکنید، بلکه تنها آن را مرطوب کنید.

ایزوپروپیل تقریباً در هر سطحی برای ضدعفونی کردن قابل استفاده است.

تمیز کردن صفحه‌نمایش لپ‌تاپ

ایزوپروپیل یک ضدعفونی‌کننده مؤثر است، اما دارای هیچ‌گونه خاصیت ضد استاتیکی یا ضد خطی که پاک‌کننده‌های صفحه نمایش مخصوص دارند، نیست. بنابراین، پس از پاک کردن صفحه لپ تاپ با استفاده از ایزوپروپیل، می‌توانید از یک پاک‌کننده صفحه نمایش بدون الکل برای تکمیل کار استفاده کنید. البته می‌توانید تنها از پاک‌کننده‌های بدون الکل نیز استفاده کنید.

پارچه را به‌آرامی روی صفحه لپ تاپ برای پاک کردن آلودگی‌ها بمالید و اطمینان حاصل کنید که فشار زیادی به صفحه وارد نمی‌شود.

برندهای اکومویست و ووش! دو برند از محبوب‌ترین پاک‌کننده صفحه نمایش لپ تاپ هستند، اگرچه پاک‌کننده‌های مشابه بسیاری در بازار وجود دارند که ممکن است با همان کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ را پاک کنند. این پاک‌کننده‌ها بدون الکل و زیست‌تخریب‌پذیر هستند و فرمول ضد استاتیکی آن‌ها می‌تواند ذرات گردوغبار را برای مدت طولانی‌تری از صفحه نمایش دور کند.

همچنین، فکر می‌کنیم که بطری اکومویست به‌گونه‌ای طراحی شده است که قابل دوباره پر شدن باشد. این موضوع بسیار خوب است چراکه شما می‌توانید مواد لازم برای پر کردن بطری را مستقیماً از اکومویست بخرید تا بتوانید از همان بطری اسپری برای چندین بار استفاده کنید.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار