مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: ۲ بنای غیرمجاز در روستای «آهوانو» این شهرستان، به علت ساخت در اراضی کشاورزی، با حکم دادستانی تخریب شد.
کد خبر: ۹۴۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 18 February 2021

۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی دامغان تخریب شد

 

به گزارش تابناک سمنان سیدمحسن طباطبائیان روز پنجشنبه  اظهار داشت: احداث غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، علت این تخریب است که با حضور یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان سمنان و نیروهای انتظامی و جهاد کشاورزی، انجام شد. 

طباطبائیان اضافه کرد: این ۲ بنا به مساحت ۵۵ و ۳۰ مترمربع به صورت مسکونی و در مراحل پایانی ساخت بود. 

وی افزود: برای اجرای تبصره ۳ ماده قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی ، ۲ بنای غیرمجاز در روستای خوش آب و هوای آهوانو دامغان که بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی در باغ ساخته شده بود، تخریب شد. 

طباطبائیان تصریح کرد: طبق صورتجلسه پس از تخریب بنا، مالک متعهد شد که نخاله‌های ساختمانی را نیز از محل تخلیه کند و زمین دوباره به کاربری سابق خود که کشاورزی بود، برگردد.

وی ادامه داد: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی و ساختن خانه‌باغ و واحد مسکونی دیگر بدون اخذ مجوز ممنوع است و با متخلفان طبق قانون و مقررات موجود برخورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: مردم و اهالی شهر و روستا، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ به حفاظت اراضی کشاورزی اطلاع دهند.

روستای آهوانو در ۱۵ کیلومتری شمال شهر دامغان، در منطقه ای خوش آب و هوا و نزدیک به سد شهید شاهچراغی قرار دارد. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار