مدیر فرودگاه سمنان با اشاره به پیگیری برای گرفتن مجوز مرز هوایی گفت: پروازهای فرودگاه سمنان با ریشه‌کن شدن شیوع کرونا دوباره از سرگرفته می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 18 February 2021

گرفتن مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان با جدیت پیگیری می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان حسین شجاعی روز پنجشنبه  بیان کرد: فرودگاه سمنان آماده برقراری پرواز است، اما برقراری پروازها منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا است.

 وی ادامه داد: شیوع کرونا مسافرت‌ها و گردشگری را تحت ثاثیر قرار داده و به شدت موجب کاهش سفرها شده است و فرودگاه سمنان نیز تحت تاثیر این شرایط قرار دارد و اکنون پروازی در فرودگاه سمنان انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای مهیاسازی زیرساخت‌ها برای برقراری پرواز و گرفتن مجوز مرز هوایی اضافه کرد: ساخت ترمینال مسافر فرودگاه سمنان، با ظرفیت جابه‌جایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ مسافر در لحظه، در دست تکمیل است.

مدیر فرودگاه سمنان بیان کرد: ترمینال مسافر فرودگاه سمنان در وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در دست تکمیل است و روند اجرای ترمینال و دیگر مسائل و مشکلات مربوط به این فرودگاه با حضور سیاوش امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بررسی شد.

وی اظهار داشت: اکنون در فرودگاه سمنان ترمینال شماره یک تجهیز است و در واقع تکمیل و راه‌اندازی ترمینال شماره ۲ پیش‌زمینه‌ای برای راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی و فرود هواپیماهای غول‌پیکر در فرودگاه سمنان است.

شجاعی تصریح کرد: بر اساس برآوردها با تکمیل ترمینال مسافر شماره ۲ فرودگاه سمنان ظرفیت جابه جایی ۲۰۰ هزار مسافر در سال فراهم می‌شود.

مدیر فرودگاه سمنان اظهار داشت: توسعه پرواز از این فرودگاه به عنوان یکی از زیرساخت‌های حمل و نقل با تسهیل و تسریع در سفر نقشی مهم در رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی دارد.

چهاردهم آبان ۹۸، اولین پرواز هواپیمای مسافربری از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد و در اسفند ماه با شیوع کرونا پروازها در این فرودگاه لغو شد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار